Bij inchecken op luchthaven Zaventem op 18/5/25 gaf SAS aan dat wij geen betaling hadden gedaan (ze hadden die gegevens niet doorgekregen van Booking) om bagage in te checken, zowel voor laadruim als handbagage. We hebben echter bevestigingsmails (op papier geprint) van Booking kunnen voorleggen, maar toch moesten we onze bagage opnieuw betalen en later terugvorderen bij Booking, gaven ze aan. Op onze vraag of we een bewijs konden krijgen van SAS dat zij van Booking geen gegevens van ons hadden doorgekregen, gaven ze aan dat er geen internet en geen printer waren om ons dit te geven. Zeer raar voor een luchthaven…
We hebben toen bij Avia Partner extra moeten boeken/betalen om onze bagage mee te kunnen nemen en daar een betalingsbewijs van gekregen (via scannen van een QR-code, dus we hebben daar geen mail o.i.d. van).
Nu geeft Booking aan dat er op dat ticket niet staat dat het om bagage gaat en zij dus niet willen terugbetalen.
Het gaat om 2x 75 euro, totaal 150 euro.
Er moet perfect terug te vinden zijn op welk tijdstip dit was en welke vlucht wij hadden. 1+1=2… Rare gedachte om dan te denken dat klanten zo ver zouden gaan om te frauderen.
En iemand die zijn vlucht wil halen, betaalt op dat moment gewoon. Indien ik dat ticket van Avia Partner op dat moment niet had opgeslagen Op mijn telefoon, was zelfs dat bewijs weg geweest.
Verder hadden we voor beide vluchten (heen en terug naar IJsland) bepaalde stoelen gereserveerd, die we niet gekregen hebben. We hebben hier echter wel voor betaald (totaal bijna 150 euro voor 3 personen).
Ook hier zouden we ons geld voor terug willen.
We zaten weliswaar met ons 3-en bij elkaar, maar daar gaat het niet om. We kozen met een reden voor een bepaalde rij in het vliegtuig en betaalden daarvoor.
Van tevoren heb ik dan nog veel belkosten moeten maken, omdat Booking ons doorverwees naar de betreffende luchtvaartmaatschappijen (SAS heen en IcelandAir terug) om een C-PAP apparaat van mijn vader mee te kunnen nemen. Ik wilde weten wat we daarvoor moesten toen en heb daarvoor zeer vaak moeten chatten en bellen met buitenlandse nummers (SAS Noorwegen, want in België niemand contact mee te krijgen) om hierachter te komen. Bovendien ben ik daar letterlijk uren mee bezig geweest, 2 hele ochtenden. Vooral SAS blijkt onbereikbaar; contactgegevens niet te vinden, telefonisch niet bereikbaar via verschillende wegen, chatbot valt weg na enkele minuteN. Uiteindelijk hadden ze ook geen antwoord op de vraag hoe ik dit moest regelen en werd ik weer naar Booking verwezen…
Op mail van mijn vader Over deze vraag naar SAS werd niet gereageerd. Bij IcelandAir was het via een telefoontje relatief snel geregeld, over hen geen klachten.
Achteraf hoorde ik via jullie dat deze informatie de verantwoordelijkheid is van Booking als tussenpersoon, maar goed, als ik dat niet weet en zij verwijzen mij op hun website door naar de luchtvaartmaatschappij, dan doe ik dat.
We zouden het zeer terecht vinden om die bijna 300 euro terug te krijgen. En daarbovenop nog een extra bedrag voor gemaakte belkosten en tijd (rekening van Proximus hebben we nog niet binnen). Booking heeft op mijn bericht en vraag voor vergoeding over het C-PAP verhaal nooit gereageerd. Op de mails en berichten (met bewijzen en foto’s van alle documenten) die mijn vriend heeft gestuurd reageren ze nu ook niet meer.
Snel verdiend als alle klanten zo behandeld worden…
Documenten nu niet toegevoegd, maar die hebben we uiteraard wel en Booking ook.