Terug

Terugbetalingsprobleem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. F.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

13/04/2025

In januari 2024 schreef ik me in voor een opleiding assertiviteit bij CVA, met startdatum 3/04/24. Half maart ontving ik een mail dat de opleiding niet doorging, en we ons konden inschrijven voor een alternatief. Ik ging in op het aanbod de opleiding in september 24 te volgen, maar antwoordde wel via mail dat ik een terugbetaling wou indien het nog eens zou verplaatst worden. In september kwam opnieuw een mail, dat de opleiding verplaatst werd naar januari 25. Ik nam telefonisch contact op met het centrum, aangezien ik sinds januari 25 in een nieuwe functie als arbeidscoach werk, de opleiding leek me nu niet meer opportuun en moeilijk combineerbaar. Ze stelden me voor het opleidingsbudget on hold te zetten en eventueel later voor een andere opleiding te opteren. Indien dit niet paste, kon ik later nog altijd een terugbetaling aanvragen. Ik ging hierop in, maar vroeg een aantal weken terug de terugbetaling via mail aan. Nu melden ze me via mail dat ik akkoord ben gegaan met het on hold zetten van het budget, waardoor ik afstand deed van het recht op terugbetaling. In mijn ogen is een terugbetaling op zijn plaats, aangezien de opleiding 2X is verplaatst. Had de opleiding wel nog aangevat geweest in 24, had ik deze graag gevolgd. Nu kan ik dit soort opleiding gratis via mijn werkgever, binnen de werkuren volgen. Telefonisch wordt er ook telkens een ander (en veel soepeler) verhaal verteld dan via mail. Graag dus jullie tussenkomst, Alvast bedankt, Mvg, Evelien

Berichten (3)

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: E. F.

14/04/2025

Beste Evelien Hartelijk dank voor je bericht en je duidelijke toelichting. Ik begrijp heel goed dat het voor jou bijzonder frustrerend moet zijn dat de opleiding tot twee keer toe verplaatst werd. We vinden het oprecht jammer dat de planning niet is kunnen verlopen zoals oorspronkelijk voorzien. Je enthousiasme om te starten was er duidelijk, en het is spijtig dat de timing nu door je nieuwe functie niet meer haalbaar is. Je hebt er zelf voor gekozen om je opleidingsbudget te behouden via de on hold procedure. Dat wil zeggen dat we het inschrijvingsgeld voor jou behouden zodat je dit op een later moment alsnog kan inzetten voor een andere opleiding naar keuze. Dit is een flexibele oplossing waar veel van onze cursisten gebruik van maken. Bij het activeren van die on hold-regeling komt het recht op terugbetaling automatisch te vervallen, conform onze algemene voorwaarden (Artikel 10). We begrijpen dat dit verschil in communicatie tussen telefoon verwarrend kan overkomen, en dat nemen we zeker ter harte. We willen je uiteraard nog steeds graag ondersteunen bij het vinden van een opleiding die wél aansluit bij je huidige werkritme en interesses. Als je dit wenst, kijk ik graag samen met jou naar een passend alternatief of geef ik je persoonlijk advies. Laat zeker weten hoe je dit verder wenst aan te pakken. We denken graag met je mee. Met vriendelijke groet, Pascale 03 292 33 33 www.centrumvooravondonderwijs.be De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Centrum Voor Avondonderwijs vzw staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Dit bericht is opgemaakt onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Op zo 13 apr 2025 om 17:15 schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

E. F.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

18/04/2025

Beste Pascale, Zoals hierboven en al meermaals via mail uiteengezet, kan ik niet akkoord gaan met deze "oplossing". Enerzijds passen extra opleidingen momenteel niet meer in mijn huidige situatie, anderzijds heb ik geen vertrouwen meer in jullie centrum. Van de 3 opleidingen waarvoor ik me inschreef, is er maar één doorgegaan... Van de opleiding die doorging werd ook het beloofde cursusmateriaal niet door jullie aangeleverd. Ondanks meerdere klachten van verschillende studenten, werd hier geen gehoor aan gegeven. Ik heb nergens uitdrukkelijk mijn schriftelijk akkoord gegeven voor het tot 2X toe het on hold zetten van het budget en het daarmee afstand doen van mijn terugbetalingsrecht. In geen enkele mail die ik van jullie ontving nav de annulaties, vind ik iets mbt het terugbetalingsrecht (zowel het uitvoeren als het afstand doen van) terug. Ik vraag dan ook om uit te voeren wat telefonisch werd overeengekomen begin dit jaar: de terugbetaling van de opleiding indien een nieuwe opleiding niet meer haalbaar was. Indien geen akkoord, zal ik niet nalaten verdere stappen te ondernemen zodat dergelijke praktijken ook voor toekomstige klanten vermeden kunnen worden. Mvg, Evelien

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: E. F.

22/04/2025

Beste Evelien, Bedankt voor je antwoord. We begrijpen dat je teleurstelling groot is, zeker na het verloop van de opleidingen waarvoor je ingeschreven was. Het is jammer dat de omstandigheden niet aan je verwachtingen hebben kunnen voldoen, en willen verzekeren dat dit niet de ervaring is die wij aan onze studenten willen geven. Zoals eerder gecommuniceerd, werd jouw inschrijving reeds twee keer omgezet, telkens om je de mogelijkheid te bieden op een later moment of een andere locatie alsnog de opleiding te volgen, zodat dit beter aansluit bij je situatie. Deze regeling is bedoeld als een flexibele oplossing waar veel cursisten gebruik van maken wanneer een opleiding niet kan doorgaan of verplaatst wordt. Wanneer je een opleiding pauzeert of on hold zet, vervalt volgens onze algemene voorwaarden (artikel 10) echter het recht op terugbetaling. Je hebt in beide gevallen, expliciet of impliciet, ingestemd met deze regeling door hier niet tegenin te gaan op het moment van toepassing, en je budget in bewaring te laten plaatsen. Op basis daarvan werd je inschrijving telkens kosteloos overgezet, zonder bijkomende administratiekosten of verlies van opleidingskrediet. We willen ook even verduidelijken dat we op jouw profiel twee inschrijvingen terugvinden, waarvan je er al één succesvol hebt afgerond. Voor de tweede opleiding staat je budget nog steeds klaar in on hold-status, en dit kan op elk moment ingezet worden voor een andere opleiding naar keuze. We blijven uiteraard bereid om samen met jou te bekijken hoe je dit openstaande opleidingsbudget alsnog kan inzetten op een manier die wél werkbaar is voor jou. Mocht je toch nog twijfels of vragen hebben, staan we klaar om je hier persoonlijk in te begeleiden. Met vriendelijke groeten, Freya 03 292 33 33 www.centrumvooravondonderwijs.be De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Centrum Voor Avondonderwijs vzw staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Dit bericht is opgemaakt onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Op vr 18 apr 2025 om 14:30 schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 27 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform