Terug

terugbetalingsprobleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. C.

Naar: ONEY BANK

16/12/2024

Ik wens een klacht in te dienen over de dienst die Ikea aanbiedt om een bestelling te betaling via Oney bank. Ik heb een bestelling geretourneerd maar krijg maar geen terugbetaling van Oney. Reeds 4 x heb ik hiervoor telefonisch contact opgenomen met Ikea, maar ik krijg als antwoord dat het doorgegeven is op 8 november aan Oney en dat Ikea verder niets kan doen. Ik ga hier echter niet mee akkoord. Ik kan Oney niet telefonisch bereiken. Zelfs via Ikea kan ik geen telefoonnummer van Oney bemachtigen, hoewel zij Oney bank als betaalmiddel aanbieden en dus wel samenwerken met Oney bank. Ik heb dus reeds twee maal via het contactformulier een vraag tot terugbetaling ingediend bij Oneybank. Ik krijg daar echter geen relevant antwoord op. Dit is echter de enige mogelijkheid van contact die Oney Bank aanbiedt. Het is echter Ikea die deze "dienst" aanbiedt, ik vind dus dat Ikea evenzeer verantwoordelijk is als een geretourneerde bestelling door Oney niet wordt terugbetaald !!! Ik ben van mening dat Ikea beter zijn verantwoordelijkheid zou opnemen voor de klant en zou bemiddelen bij Oneybank. Eveneens doe ik de suggestie dat Ikea de samenwerking met deze "bank" beter zou stopzetten en die service van betaling niet langer zou aanbieden bij dergelijke praktijken. Ik acht ook Ikea verantwoordelijk voor de terugbetaling, met name dat zij er moeten voor zorgen dat ik op welke manier dan ook mijn terugbetaling van 85 € krijg. Ik dien deze klacht dus in zowel tegen Ikea als tegen Oneybank

Berichten (3)

M. C.

Naar: ONEY BANK

17/12/2024

Wanneer krijg ik eindelijk de terugbetaling van 85 € van bijgevoegde kredietnota van Ikea?

ONEY BANK

Naar: M. C.

18/12/2024

Identifiant :Votre n° de demande : 33197091Bonjour , J’ai bien pris en compte votre demande. Merci de reformuler votre demande, et de nous recontacter en Français pour qu'on puisse vous aidez. Si vous avez la moindre interrogation, je reste là pour vous. A bientôt OneyGérez votre compte en toute simplicité depuis le site Oney.fr ou l’appli Oney, c’est encore plus simple !oney.frOney, partenaire financier de plus de 9 millions de clients dans 11 pays.Oney Bank - SA au capital de 71.801.205 € - Siège social : 34 avenue de Flandre - 59170 CROIX - RCS Lille Métropole 546 380 197 - NºORIAS 07 023 261 - www.orias.fr - Correspondance : CS 60006 - 59895 Lille Cedex 9.www.oney.fr Service [20] --------------- Message d'origine --------------- De: [klachten@test-aankoop.be] Envoyé: 16/12/2024 12:00 À: serviceclient-oney@oney.fr Objet: terugbetalingsprobleem ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

M. C.

Naar: ONEY BANK

18/12/2024

Numéro de plainte - 11681840 16/12/2024 Je souhaite formuler une réclamation concernant le service proposé par Ikea pour régler une commande via la banque Oney. J’ai renvoyé une commande mais je n’arrive pas à me faire rembourser par Oney. J’ai déjà contacté Ikea par téléphone 4 fois pour cela, mais on me répond que cela a été transmis à Oney le 8 novembre et qu’Ikea ne peut rien faire d’autre. Cependant, je ne suis pas d’accord avec cela. Je n’arrive pas à joindre Oney par téléphone. Même via Ikea, je ne peux pas obtenir un numéro de téléphone de Oney, bien qu’ils proposent Oney bank comme moyen de paiement. J’ai donc déjà fait une demande de remboursement à Oneybank à deux reprises via le formulaire de contact de Oney. Cependant, je n’obtiens pas de réponse pertinente à cette question. Cependant, c’est la seule possibilité de contact qu’offre Oney Bank. Cependant, c’est Ikea qui propose ce « service », donc je pense qu’Ikea est tout aussi responsable si un retour de commande par Oney n’est pas écrit. numéro de contrat Q900334197. Numéro de commande Ikea : 1468823057_IKEA_8ac9a4a59270a0 J'ajout ici 1 facture Ikea et 2 notes de crédit Ikea. La note de crédit pour un montant de 85 n'est pas encore rembourséé. Mon numéro de compte de banque est BE77 9735 0344 0542 Veuillez bien me rembourser 85 €

Bemiddeling door Testaankoop 23 december 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform