Terug

Terugbetalingsprobleem

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Helan (Partena en OZ)

27/08/2025

Beste Ik ben al jaren klant bij helan en heb ook een bijkomende tandverzekering sinds zeker 10 jaar . Ik had een aanvraag tot terugbetaling van orthodontiekosten(559€) ingegeven en kreeg terug dat deze geweigerd werd . De reden : ik ben te oud. kunnen jullie hier iets aan doen ? Ik ben te oud om terugbetaling te ontvangen maar op mijn bijdrage aan deze verzekering te leveren ben ik niet te oud. Elke

Berichten (1)

Helan (Partena en OZ)

Naar: S. V.

27/08/2025

Beste mevrouw Vermote, Dank voor uw bericht. Helaas biedt Dentalia Up geen terugbetaling voor orthodontische behandelingen bij volwassenen. Dit staat duidelijk vermeld in de algemene voorwaarden van Dentalia Up en de bevestigingsbrief die u op 31/10/2023 ontving (zie bijlage) . Alleen kinderen en jongeren die ook recht hebben op terugbetaling via de verplichte ziekteverzekering (RIZIV) komen in aanmerking. Uw behandeling voldoet niet aan deze voorwaarden, waardoor een terugbetaling helaas niet mogelijk is. U kunt de algemene voorwaarden raadplegen in de bijlage voor meer informatie. Elk jaar evalueert de ombudsman alle klachten die hij ontvangen heeft. Op basis hiervan zal hij aanbevelingen formuleren, opdat Helan haar dienstverlening kan verbeteren en gelijkaardige klachten in de toekomst kan vermijden. Hebt u verder nog vragen over de terugbetalingen, uw ziekenfondsdossier of uw verzekeringsproducten? Dan kunt u steeds terecht op uw ziekenfonds via: Het contactformulier op: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/stel-ons-je-vraag/ Telefonisch op 02 218 22 22 (ma-do: 8u30-17u; vr: 8u30 tot 16u30). Vragen over je ziekenfonds of verzekering? Klik hier: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/ Je kan ook de (nieuwe) app “Mijn Helan” gebruiken die je kan downloaden in je app store Met vriendelijke groet, Ombudsman Helan www.helanziekenfonds.be De ombudsman van Helan doet er alles aan om je probleem op te lossen, uiteraard binnen het wettelijk en statutair kader van de verplichte, de aanvullende verzekering en de facultatieve verzekeringen. Ben je – na zijn bemiddeling – niet tevreden over de oplossing die Helan voorstelt, dan kan je contact opnemen met de Claims manager van de overkoepelende Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen (MLOZ). U kunt op verschillende manieren klacht indienen: via een webformulier via mail naar complaints@mloz.be via gewone brief naar volgend adres: MLOZ t.a.v. Claims manager, Lenniksebaan 788 A – 1070 Brussel Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 27 augustus 2025 11:30 Aan: Ombudsman (Helan) ombudsman@helan.be Onderwerp: Terugbetalingsprobleem CAUTION: This email originated from outside of the organization (


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform