Terug

Terugbetalingsprobleem wegens gesloten hotel

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

A. F.

Naar: BOOKING.COM

11/08/2025

Beste, Een maand voor vertrek belde ik meermaals met Booking.com om te zeggen dat ik op Google Maps gezien had dat Dit hotel gesloten was. Booking zei me dat ik op het moment zelf naar het hotel moest gaan en dan naar Booking bellen, ze zouden dan een andere accomodatie toewijzen. Toen ik vroeg of dat het niet mogelijk was van dan al een ander hotel te voorzien omdat dat goedkoper ging zijn, kreeg ik als antwoord dat dit niet de procedure was van booking. Dus volgde ik de richtlijnen op, gingen we naar het gesloten hotel en belde ik van aan het hotel (dit koste me 23,75 euro, zie bijlage) De telefoniste was moeilijk verstaanbaar en zei dat ik binnen de 7 tot 12 dagen een terugbetaling zou ontvangen en ik zelf een andere accomodatie kon kiezen. Had ik dit een maand geleden kunnen/mogen doen van Booking had het me 502 euro gekost. Door op de moment zelf een ander hotel te moeten zoeken was er niets meer beschikbaar binnen die prijsklasse in die buurt voor dezelfde soort kamer. Dus waren we genoodzaakt een duurder hotel te nemen (zie bijlage). Graag wens ik een volledige terugbetaling van het verschil tussen de 2 hotels + de telefoonkosten. Wij zijn hierdoor ook meer dan 2 uur van onze dag kwijt geweest en hebben we ook veel stress gehad! MVG, An François

Bemiddeling door Testaankoop 18 augustus 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform