Terug

Terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

C. V.

Naar: FNAC BELGIUM

07/10/2025

Daar de vorige onbewust is afgesloten, een reactie op een terugbetaling die maar niet gebeurd en op aanraden van mijn advocaat ; Reactie op mail: Dank voor uw reactie. Toch wens ik te benadrukken dat deze redenering mij als consument volledig benadeelt, terwijl Fnac haar contractuele verplichtingen niet is nagekomen. Het klopt dat ik een voucher gebruikte als betaalmiddel, maar het feit blijft dat Fnac de bestelling niet heeft uitgevoerd. Er is dus geen enkele tegenprestatie geleverd voor het bedrag dat zij hebben ontvangen. Door de terugbetaling uitsluitend toe te staan via een Fnac-voucher, word ik gedwongen om mijn geld opnieuw te besteden bij een onderneming die haar leveringsplicht niet is nagekomen. Dat is niet redelijk, en het ondermijnt de bescherming die de wet juist aan consumenten moet bieden. Het principe van “terugbetaling via dezelfde betaalwijze” kan enkel gelden wanneer de verkoop correct is uitgevoerd. In dit geval is de overeenkomst nietig wegens niet-naleving van de levering, en hoort Fnac het ontvangen bedrag in geld terug te storten, niet in een waardebon. Het gevolg is dat ik nu met een voucher zit die ik niet kan gebruiken, terwijl Fnac haar fout probeert af te schuiven op de betaalmethode. Ik verzoek daarom met aandrang dat dit dossier herbekeken wordt op basis van redelijkheid en billijkheid, en dat Fnac wordt verzocht tot terugbetaling op mijn rekening over te gaan. Met beleefde groeten,

Berichten (2)

FNAC BELGIUM

Naar: C. V.

10/10/2025

Raphael (Fnac) 10 okt 2025 15:08 CEST Beste, Bedankt voor deze mail. Een collega heeft dit ondertussen reeds in orde gebracht en een terugbetaling via bankoverschrijving uitzonderlijk aangevraagd bij ons boekhouding zodat dit geval opgelost kan geraken. Alvast bedankt om deze klacht te sluiten. Met vriendelijke groeten, Raphael Klachten 7 okt 2025 10:45 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

C. V.

Naar: FNAC BELGIUM

10/10/2025

Beste Raphael, Hartelijk dank voor uw bericht en voor het opvolgen van mijn dossier. Ik waardeer het dat er uiteindelijk een correcte oplossing werd voorzien en dat de terugbetaling via bankoverschrijving in orde wordt gebracht. Fijn dat dit nu kan worden afgesloten. Ik hoop dat Fnac in de toekomst gelijkaardige situaties sneller en eenvoudiger kan oplossen. Nogmaals bedankt voor uw inspanning in dit dossier. Met vriendelijke groeten, Chantal Van Dessel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform