Terug

Terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: EUROPCAR

20/01/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 11/10/2024 heb ik een contract afgesloten met het bedrijf Europcar Belgie. De inhoud was de huur van een wagen af te halen in Malaga Airport op 22/12/24. De overeenkomst werd bevestigd door Europcar en door mij correct betaald. Bij aankomst aan de balie in Malaga Airport op 22/12/24 werd mij geweigerd de wagen in ontvangst te nemen. Dit omdat volgens hun mijn Europcar Bestuurders ID was geblokkeerd. Er werd toen geen enkele moeite genomen om hun interne diensten te contacteren om dit te verifiëren. Hierdoor heb ik een identieke wagen moeten huren bij een ander bedrijf (Sixt) maar wel tegen veel minder gunstige voorwaarden en een serieuze meerprijs (het was kerstvakantie!). Bij aankomst terug thuis heb ik hun customer service gecontacteerd en men heeft mij schriftelijk bevestigd dat er een administratieve fout is begaan. Er was geen openstaande betaling van mij tov van Europcar (de vorige factuur werd reeds betaald in 2023). Er was dus geen enkele reden om mijn ID te blokkeren. Ik heb toen een mail gestuurd om de extra huurkosten terug te vorderen. (De originele huurkost is wel terug gestort omdat ik het contract ter plaatse heb geannuleerd) Ik stel echter vast dat er tot op heden geen antwoord is op mijn schrijven van Europcar Belgie Dit heeft geleid tot en verlies van minimum €680,55 (€1.271,64 (de nieuwe huurprijs bij Sixt - €591,09 de originele huurprijs bij Europcar). Bovendien wil ik ook andere kosten (verwijlintresten en schadevergoeding) in rekening brengen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 01/02/2025 een antwoord op mijn schrijven alsook de betaling van de gevraagde schade te vergoeding. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Aankoop contract Europcar 11/10/24 - Aankoop contract identieke wagen SIXT op 22/12/24 -Bevestiging deblokkering Bestuurder ID (mail) - Mijn schrijven naar Europcar Belgie op 02/01/2025

Berichten (1)

EUROPCAR

Naar: L. D.

20/01/2025

Bedankt om onze klantendienst te contacteren. Uw aanvraag werd geregistreerd onder referentie 22239106. Wees ervan overtuigd dat wij ons best doen om uw vraag zo snel als mogelijk te behandelen. Indien u informeert naar uw huurwaarborg, gelieve te noteren dat dit tot 10 werkdagen kan duren vooraleer het bedrag beschikbaar is op uw bankrekening. Wij informeren u dat, vanwege een toename in activiteit, de verwerkingstijden kunnen worden verlengd. Onze excuses voor het ongemak en wij danken u voor uw begrip. Vriendelijke groeten, ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Chère Cliente, Cher Client, Merci d’avoir contacté notre Service Relation Client. Votre demande porte la référence 22239106. Soyez assurés que nous restons mobilisés pour vous répondre dans les meilleurs délais. Si votre demande concerne votre pré-autorisation, nous vous informons que son montant est généralement disponible sur votre compte bancaire dans un délai de dix jours ouvrés. Nous vous informons qu'en raison d'un surcroit d'activité, les délais de traitement peuvent être rallongés. Nous vous prions de bien vouloir nous excuser pour ce désagrément et vous remercions de votre compréhension. Cordialement, Europcar – Service Relation Client ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Thank you for contacting our Customer Services department. Your request has been registered under reference 22239106. Please rest assured that we will do our best to handle your request as soon as possible. If you are enquiring about your rental deposit, please note this may take up to ten working days for the funds to be available on your account. Please note that due to an increase in activity, processing times may be longer than usual. We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding. Best Regards se.Thread_Id Europcar Belgium Customer Services Brixtonlaan 43 B - 1930 Zaventem BELGIUM Office: +32 709 71 15 customer.servicesbelgium@europcar.com thread::jLqCvrJ_fp-Yg0GUk2H2LCw:: Save trees. Print only when necessary. thread::jLqCvrJ_fp-Yg0GUk2H2LCw:: ------------------------------------ Original Message------------------------------------ 20/01/2025 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.

Bemiddeling door Testaankoop 27 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform