Terug

Terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. B.

Naar: TURKISH AIRLINES

03/08/2023

Beste,Mijn vriend en ik zouden 13 juli vertrekken naar Bali met een vlucht via Turkish Airlines. Bij aankomst op de luchthaven in Zaventem kregen we de melding dat onze eerste vlucht naar Istanbul 2 uur vertraagd was, waardoor we onze connectievlucht van Istanbul naar Denpasar niet konden halen. Bij het inchecken werden we doorverwezen naar het bureau van Turkish Airlines om onze vlucht om te boeken. Hier hebben we 5 uur gewacht. Zelf vonden ze geen vluchten voor ons, zeiden ze, en zouden we dus niet meer op vakantie kunnen vertrekken. Na zelf te zoeken vonden we een vlucht van Emirates die dezelfde dag in de avond zou vertrekken met een overstap in Dubai. Turkish Airlines wou ons hier niet bij helpen. Ik ben zelf naar de incheckbalie van Emirates gegaan om dit na te vragen. Zij vertelden me dat er nog 10 beschikbare plaatsen waren op deze vlucht en dat ze die reeds hadden opengesteld zodat Turkish Airlines deze kon boeken voor ons. Turkish Airlines weigerde dit en vertelde ons dat we deze vluchten dan zelf moesten boeken en hiervoor geen compensatie kregen. Dit betekende dat we enkel voor de heenvlucht naar Bali samen €8000 moesten betalen. We hebben dit niet gedaan. Er vertrok de dag erna, 14 juli, een vlucht vanuit Parijs naar Bali met een overstap in Bangkok. Ik heb deze vlucht wederom zelf gevonden, want Turkish Airlines bleef beweren dat er heel de maand juli geen enkele plaats meer vrij was richting Bali. Ik heb geëist dat ze deze vlucht voor ons boekten en dat hebben ze na veel discussiëren ook gedaan. We zijn uiteindelijk twee dagen later dan voorzien in de avond aangekomen in Bali. Ons hotel was reeds betaald, evenals een activiteit en transport. Dit geld zijn we allemaal kwijt. De service van Turkish Airlines was schandalig en we willen hiervoor vergoed worden. Alvast bedanktAmber Batens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform