Terug

Terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. J.

Naar: La Redoute Benelux

22/12/2020

Ik bestel in oktober een bed op Laredoute. Al snel merk ik dat dit product me niet aanstaat en meld ik zowel telefonisch als per mail dat ik het zal terugsturen. Op 5 november komt PostNL het bed (dat ik niet eens had gemonteerd en dus in perfecte staat was) ophalen. Twee weken later had ik nog niets gehoord. Ik had nog nooit bij LaRedoute besteld dus wist ik niet zeker of ik een bevestigingsmail van de terugzending zou ontvangen of niet. Voor de zekerheid bel ik naar de klantendienst, die mij vertelt dat alles oké is en het tot 2 weken kan duren vooraleer alles verwerkt is. Ik word gevraagd geduld te hebben. Nog een dikke week later is er geen verandering. Ik bel voor de 2de keer. Ik neem geen genoegen met de 'alles is in orde, mevrouw, uw betaling wordt binnenkort uitgevoerd' en vraag expliciet dat het retourpakket is aangekomen. De meneer van de klantendienst bevestigt dat dit het geval is en dat mijn terugbetaling in de planning staat over 2 dagen omdat de boekhouder vertraging heeft opgelopen.Ik wacht dit maal 10 dagen en bel vervolgens voor de 3de maal. De klantendienst vertelt mij nu dat er nooit een retour is ontvangen! De meneer zegt dat hij een onderzoek zal starten en dat hij mij binnen enkele dagen, hopelijk begin volgende week, zal contacteren. Dat was vrijdag 11 december. Wegens gebrek aan enig contact van LaRedoute, heb ik vandaag, zijnde 22 december, voor de 4de keer getelefoneerd. Nu vertelt men mij dat er zelfs geen onderzoek is gestart! De meneer heeft opnieuw beloofd een onderzoek te lanceren en mij binnen een aantal dagen te contacteren maar het zou mij verbazen als ik enig bericht vanwege LaRedoute zou mogen ontvangen. Met andere woorden heeft de klantendienst verschillende malen iets anders gezegd, maar ik durf zo ver gaan te stellen dat ze zonder scrupules tegen mij hebben gelogen en hun eigen nalatigheid inzake de ophaling/verwerking van de retour op mij, de consument wensen af te wimpelen. De enige mogelijke oorzaak van dit probleem is m.i. dat het pakket niet in de oorspronkelijke verpakking werd opgehaald (aangezien de leveranciers deze hadden meegenomen bij levering, conform de premium levering waarvoor ik had betaald). Ik had dit op voorhand telefonisch meegedeeld aan PostNL én LaRedoute. Dit zou geen probleem zijn. Bij ophaling hebben de mensen van PostNL hierover gebeld naar hun eigen diensten voor bevestiging en zijn hebben eveneens groen licht gekregen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform