Terug

terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

C. D.

Naar: bol.com

22/08/2024

Betreft: aankoop bosmaaier Einhell Agillo 18/24 op 4/07/24 , geleverd op 15/07. De bosmaaier bevat een onderdeel dat niet functioneert m.n. de semi automatische draadspoel unit dat ik terug stuur op 17/07 naar de reparatie dienst (om te vermijden dat ik het volledige apparaat moet terugsturen). Die doet er 3 weken over om dit onderdeel naar Einhell te versturen. Einhell verklaart dat dit onderdeel niet te herstellen is. Gedurende die drie weken houdt Bol.com mij aan het lijntje met berichten : Ontvangst bevestiging 18/07 en een reparatie nummer. Bericht dat de reparatie wat langer zal duren 6/08 Bericht dat de reparatie gestart is bij Einhell 6/08 Bericht dat Einhell gemeld heeft dat het onderdeel niet kan hersteld worden en dat zij het onderdeel terug zullen betalen op 12/08. Alhoewel ik eerder al had aangegeven (via chat) dat het apparaat niet te herstellen was (fabricatie fout) en men mij al eerder een vervanging ervan kon toesturen. Op mijn reactie daarop dat ik nu opgescheept zit met een bosmaaier die ik niet kan gebruiken wegens het ontbreken van een essentieel onderdeel en dat ik dus een terugbetaling verwacht van het ganse apparaat, kreeg ik geen antwoord. Op mijn vraag op 18/08 wanneer ik de terugbetaling mag verwachten kreeg ik wederom geen antwoord . Over deze kwestie heb ik gedurende deze periode van ongeveer anderhalve maand 5 maal gechat met de klantenservice waarop ik telkens het antwoord kreeg op mijn vragen dat zij deze zouden doorspelen aan hun oversten maar dat zij daar verder niets aan konden doen. Of hoe een klantenservice disfunctioneel kan zijn. Men kan de klantenservice alleen contacteren via "Billy" ; wat men gerust een aanfluiting kan noemen van een klantenservice, en via het beantwoorden van e-mails. Ondertussen heb ik nog geen terugbetaling ontvangen en is ook de gratis retourzending vervallen.

Berichten (2)

bol.com

Naar: C. D.

23/08/2024

Goedemorgen,Bedankt voor jullie bericht.We hebben dit besproken met de reparatiedienst en de klant heeft een terugbetaling ontvangen.Met vriendelijke groet,Natalya Motshagen Klachtensites – Service operationsPapendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The NetherlandsVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 22 augustus 2024 14:45Aan: webcare webcare@bol.comOnderwerp: terugbetaling‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

C. D.

Naar: bol.com

23/08/2024

In tegenstelling met wat Nathalia hierboven schrijft, dat ik al een terugbetaling heb ontvangen van Bol, is niet juist, ik heb wel hierna een e-mail ontvangen van Bol waar in staat dat Bol de volledige terugbetaling van de bosmaaier ten laatste op 31/08 zal uitvoeren. Deze plotse wending van een aanslepend probleem heb ik te danken aan de interventie van de juridische dienst van Test Aankoop die mijn legitieme claim heeft ondersteund. Echter noch hierboven, noch in de e-mail heeft Bol gemeend zich te moeten verontschuldigen voor de gebrekkige communicatie en het in gebreken blijven van hun klantendienst om mijn probleem binnen een aanvaardbare periode op te lossen. Bol meent klaarblijkelijk dat voor hen hiermee de kous af is met deze terugbetaling en dat een verontschuldiging niet van toepassing is, echter voor een trouwe klant zal dit gebrek aan klantvriendelijkheid nog lang blijven nawerken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform