Vanden Borre weigert zonder opgaaf van reden de mobiele telefoon terug te nemen:
Op 17 juni ben ik om 15.20 uur naar deze winkel gegaan om het artikel te retourneren en mijn geld terug te krijgen.
De winkelbediende heeft ervoor gezorgd dat de verpakking niet geopend was. Maar hij weigerde, in strijd met de wet op de consumentenbescherming, mijn geld terug te geven. Hij probeerde me ervan te overtuigen dat volgens de Belgische wet een terugbetaling van goederen alleen mogelijk is bij online aankopen. Dit is niet waar en dergelijke acties van de verkoper zijn schandalig.
Het retourbeleid van de winkel moet ter beoordeling beschikbaar zijn voor klanten voordat de aankoop wordt gedaan, en niet daarna. Ik heb contact opgenomen met de winkel over het tijdig retourneren van de goederen.
Op 17 juni heb ik de klachtendienst van Vanden Borre per e-mail op de hoogte gesteld van het probleem. Ik kreeg als antwoord dat het absoluut onmogelijk was om zo'n product te retourneren, aangezien ik het in een winkel had gekocht en niet online. Dit is schandalig!
Ik sta erop dat de winkel de goederen terugneemt en het geld aan mij terugbetaalt, aangezien er in de winkel geen geschikt product voor mij is.