Terug

Terugbetaling vliegtuigtickets

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: Brussels Airlines

23/09/2020

Geachte,Begin dit jaar boekte ik 2 vluchten bij Brussel Airlines. Deze vluchten werden in april geschrapt. Tot op heden weigert Brussel Airlines mijn geld terug te storten en geeft het geen informatie over de stand van zaken aangaande mijn dossier tot terugbetaling.Graag had ik meer informatie ontvangen aangaande de mogelijkheden om via legale weg mijn geld terug te eisen. Is het mogelijk om Brussel Airlines voor de rechtbank te brengen en zo mijn geld terug te eisen?Onderstaand kan u het relaas der feiten sinds 12 januari terug vinden.12 januari: boeking van 2 vluchten bij Brussel airlines• RZASXT op 10 mei 2020 van Brussel naar Dubrovnik• RZ9MSS op 22 mei 2020 van Zagreb naar Brussel09 april• RZASXT op 10 mei 2020 van Brussel naar Dubrovnik wordt geannuleerd29 april• RZ9MSS op 22 mei 2020 van Zagreb naar Brussel wordt geannuleerd10 mei• Telefonische contactopname met callcenter van SN Brussel Airlines met de vraag tot terugbetaling van beide ticketso Vrouwelijke medewerkster met de naam Amenda weigert op eigen initiatief het dossier tot terugbetaling op te starten en begint een discussie over hoe SN Brussel Airlines de plicht had om de vliegtuigen aan de grond te houden. Ze kaatste steeds de bal terug met de melding ‘En at wou u dan doen? Mensen laten sterven om toch te vliegen’Na herhaaldelijk aan te dringen om met een leidinggevende te kunnen spreken wordt ik door Amenda in wacht gezwierd en neemt er na een half uur nog altijd niemand op.o Opnieuw gebeld, dit keer naar de Engelstalige callcenter. Hier blijkt dat er inderdaad geen dossier voor terugbetaling door Amenda werd opgestart.De Engelstalige start beide dossiers op02 juni• SN Brussel Airlines stuurt 2 mails met de melding dat het dossier voor terugbetaling voor de boekingsreferenties RZASXT en RZ9MSS opgestart zijn en behandeld worden. Geen termijn wordt meegegeven wanneer de terugbetaling gaat gebeuren14 augustus• Na geen verdere informatie te hebben ontvangen sinds 02 juni neem ik opnieuw telefonisch contact op met de klantendienst. Ik krijg opnieuw Amenda aan de lijn die me weigert om enige informatie te geven en alweer een discussie opstart waarom ik geen recht heb om info over mijn dossier te mogen inzien. Na meer dan 20 minuten te moeten aandringen vraag ik voor een leidinggevende te kunnen spreken. Hierop antwoord Amenda dat er geen leidinggevende aanwezig zijn en dat ik maar over 5 minuten eens opnieuw moet bellen.Engelse helpdesk geeft enkel het standaard excuus dat men met het dossier bezig is maar dat er geen verdere informatie is.• Interne klacht bij SN Brussel Airlines is aangemaakt. In de klacht verwijs ik dat ik de status van mijn eigen dossier tot terugbetaling wens te weten alsmede wanneer ik terugbetaald ga worden.28 augustus/09 september/14 september/15 september/16 september/22 september• Herhaaldelijke mails met een medewerkster genaamd Janice Bakker die mijn klacht behandeld. Op de vragen over wat de stand van zaken is van mijn dossier tot terugbetaling, hoelang de behandeling nog zal duren en wanneer de terugbetaling zal plaats vinden krijg ik steeds geen antwoord. De enige antwoorden die Mevr Bakker steeds weer stuurt is de algemene informatie die ook op de website terug te vinden is. • In de 6 weken dat mijn interne klacht lopende is wordt er nergens informatie meegedeeld over mijn dossier.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform