Terug

Terugbetaling verletkosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: IKEA BELGIUM

25/08/2024

Op dossiernummer als hierboven aangeduid willen we per omgaande terugbetaling van verletkosten (alsook een realistische tegemoetkoming in de inmiddels meer dan 12uur die we hiermee kwijt zijn) Over deze zaak belde ik nogmaals op vrijdag 17 augustus (klantenservice assistent Natasha). Blijkens, volgens de volgende afleidingsmanoeuvre van IKEA, "zou er nu ineens contactinformatie uit het dossier ontbreken, waardoor IKEA ons niet had kunnen terug contacteren". Alles was nu naar haar zeggen in orde gemaakt en ten laatste de 20e augustus zou ik worden teruggebeld (yeah right, deze uitlatingen hoorden we tot dan toe na elk telefoongesprek). Dit alles kostte me weer dit 40 minuten aan de telefoon met wachttijden etc incl. Hierdoor ben ik inmiddels naast nog altijd niet betaalde verletkosten zelf meer dan 12 uur bezig met dit alles! Inderdaad, we werden niet teruggebeld voor of op de 20e en zo sleept deze zaak verder. Vrijdag 23 augustus belde ik dus weer met klantenservice IKEA (assistent Max), en "er was een schade expert vorige dag mee bezig geweest... ik ga even voor u checken"... en na oneindig veel keren van horen doorschakelen en na zeker 15 minuten wachten kwam ik uit bij (??): IKEA SWEDEN!!! Die konden natuurlijk niets voor me doen omdat die niet België of NL onder hun beheer hebben. Terugschakelen naar IKEA klantenservice België, nee dat ging niet. Het is dus nu wel evident dat het hier om eindeloze vertragingsmethodieken van IKEA gaat, te laag en te snood voor woorden! Immers, al onze gegevens staan op de betreffende bovengenoemde dossiers (althans, zou nu wel zeker het geval moeten zijn) en dus had deze Max mij vrijdag gewoon terug hadden kunnen contacteren of een mail kunnnen sturen. Maar, niets van dien aard. We willen dus graag per omgaande volledige terugbetaling verletkosten, en minimaal een tegemoetkoming in een of andere aard voor de inmiddels eindeloze uren die wij hierin hebben moeten steken. Hoogachtend, ---------- Forwarded message --------- Van: ----- Date: zo 11 aug 2024 om 13:18 Subject: Fwd: verletkosten To: [customer.support.be@ikea.com] Cc: ----- Betreft dossiernummers ​106 327 54 en 106 174 93 DRINGEND, RAPPEL Goedemiddag, ondanks de expliciete toezegging door Lina P. dat wij vorige zaterdag 3 augustus zouden worden teruggebeld is dit tot op heden (uiteraard zou ik inmiddels bijna zeggen) nog steeds niet gebeurd. Wel heb ik hierover weer zelf contact opgenomen met de IKEA klantendienst op maandag 5 en zaterdag 10 augustus. Maandag 5 augustus kreeg ik te horen dat de klantendienst verder niets kon doen, omdat dossier zou zijn 'vastgezet' op/door Lina P op vestiging Wilrijk. Dit kostte me weer bijna een half uur aan bellen en uiteindelijk met als resultaat weer niets gedaan te kunnen krijgen. Het zogenaamde 'meeveren met klant' door alle medewerksters IKEA klantendienst is inmiddels bijna misselijkmakend (pappen en nathouden, verder gebeurt er niets). Gisteren belde ik gisteren, zaterdag 10 augustus, weer ruim 20 minuten met de klantendienst, om daar te horen te krijgen dat het dossier niet verder was opgepakt of incompleet was. Vervolgens verbrak de verbinding en kreeg ik, na twee pogingen van elk dik 20 minuten (!) niemand meer te pakken. Saillant detail is steeds dat de band van IKEA steeds een voorziene wachttijd van minder dan 2-5min aangeeft! Misleid uw cliënt is weer het motto. Ik wil uit hoofde van mijn schoonmoeder deze zaak graag binnen de komende drie dagen, uiterlijk woensdag 14 augustus as., geregeld en gesettled zien: Verletkosten volledig terugbetaald en compensatie voor alle totaal onnodige tijd die ik hier inmiddels aan communicatie (en opperste frustratie) heb ingestoken, inmiddels meer dan 11 uur totaal inclusief een halve werkdag om een passende monteur te kunnen vinden via NeedHelp.be. Vorige week heb ik al aangegeven dat als een en ander niet verder naar behoren en tevredenheid wordt opgepakt, ik dit zal overdragen aan Testaankoop BE, Radar Nederland en Consumentenbond Nederland. Het is voor ons onvoorstelbaar dat dit alles zodanig zwak en onprofessioneel wordt gehanteerd door IKEA. Gelieve per omgaande mail ontvangst van deze mail te bevestigen.

Berichten (3)

C. D.

Naar: IKEA BELGIUM

30/08/2024

Goedemorgen IKEA, Op 27 augustus hebben twee klantendienst medewerkers van IKEA, weer met incomplete informatie en daaruit volgende onjuiste vragen, mijn vrouw gebeld. Er zou die dag verder contact zijn. We wijzen u er op dat dit tot op heden nog steeds niet is gebeurd. We zullen dus verdergaan via Testaankoop indien geen passende oplossing wordt gearrangeerd. Indien nodig worden dit stappen via de advocaat. We zien passende afhandeling binnen deze week nog tegemoet.

C. D.

Naar: IKEA BELGIUM

02/09/2024

Goedenavond, tot dusver is geen verdere actie ondernomen op uw mail "Van: IKEA [customer.support.be@ikea.com] Date: vr 2 aug 2024 om 15:26 Subject: verletkosten" Slechts is jl. vrijdag 30 augustus een mail ontvangen dat IKEA "een tegoedbon ad €150" beschikbaar stelt. We nemen aan dat dit ten minimale is voor de eindeloos gespendeerde tijd die we aan deze klacht inmiddels hebben gespendeerd. Echter, als vergoeding van de gemaakte verletkosten ad €840 is dit voor mijn schoonmoeder volstrekt ontoereikend. We zien dus graag per omgaande een afdoende reactie en voorstel per email tegemoet. Hoogachtend

Bemiddeling door Testaankoop 04 september 2024

IKEA BELGIUM

Naar: C. D.

09/09/2024

Beste mevrouw De Winter – Lammers,Onze verontschuldigingen voor het late antwoord via dit platform.Wij hebben het dossier grondig bekeken.Er werd een belofte gemaakt om de verletkosten van 175 euro terug te betalen. Ook hebben we vastgesteld dat met het omruilen van artikelen een restbedrag in uw voordeel moet worden terugbetaald ter waarde van 66.02 voor het verschil in waarde van de artikelen.U wordt zo spoedig mogelijk gecontacteerd om te kijken op welk rekeningnummer wij dit mogen storten.Met vriendelijke groeten,IKEA


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform