Terug

Terugbetaling phishing bedrag

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

U. M.

Naar: KBC Bank

17/11/2023

Beste, ik wou iets aankopen. De man stuurde me via whattsapp een payconicq betaalverzoek. Ik vulde ENKEL mijn bankkaart nummer in. GEEN CVV, GEEN pincode, geen betaalbakje gebruikt. NIETS.Mijn KBC account werd gehackt en er werden extra zichtrekeningen aangemaakt en geld van spaar naar zicht overgeschreven. 500 € en 2100€ werden overgeschreven. De rest kon ik zelf verhinderen.Secure4U werd gecontacteerd. rekeningen werden geblokkeerd. Toch kon ik nog geld overschreven van de geblok rek naar eigen zichtrek. Secure4U vertelde me dat ze die dag met een technisch probleem zaten. KBC gehackt?KBC wil nu 2100 € niet terugbetalen omdat ik volgens hun expert mijn pincode aan de fraudeur gegeven heb en dat dit grove nalatigheid is.Ook de extra cyberverzekering tegen phishing komt niet tussen beiden. Wat nu. Blijkbaar volgens Artikel VII.44 van het WER schrijft immers uitdrukkelijk voor dat de betaler geen enkel verlies dient te dragen wanneer hij geen kennis van het misbruik voordat de betalingen werd uitgevoerd.Nu is het hun woord tegen mijn woord. Kunnen jullie hierbij helpen?Ulrich Machtelings

Berichten (2)

KBC Bank

Naar: U. M.

17/11/2023

Dit is een automatisch bericht, gelieve hier niet op te reageren. KBC Klachtenmanagement heeft uw mail goed ontvangen.1. Ofwel is uw mail voor onze dienst bestemd:U krijgt een ontvangstmelding (met het dossiernummer en de naam van de dossierbeheerder) en/of een antwoord. Deze krijgt u via het communicatiekanaal van uw voorkeur: digitaal of post.Digitale communicatie vindt u:- In KBC Mobile: via het icoon 'Mijn KBC' (helemaal onderaan) - documenten - uw naam- In KBC Touch: via het icoon 'Berichten' (rechts boven) - documenten - uw naam2. Ofwel is uw mail niet voor onze dienst bestemd:Dan zorgen wij dat uw mail bij de juiste dienst terechtkomt die u zal contacteren.Hebt u een praktische vraag? Dan kunt u terecht bij KBC Live op het nummer 078 152 153, op werkdagen van 8 tot 22 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur, of via de website www.kbc.be/live.Wij vragen u met aandrang om enkel die informatie mee te delen die relevant is voor de behandeling van uw klacht. Mocht u in uw bericht bijzondere categorieën van persoonsgegevens in de zin van artikel 9 van de AVG vermelden, dan geeft u door versturen ervan uw expliciete toestemming aan KBC, en meer specifiek de dienst Klachtenmanagement, om deze gegevens te mogen verwerken in het kader van de behandeling van uw klacht. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, vindt u hier.---Ceci est un message automatique: veuillez ne pas y répondre. Le service de Gestion des plaintes de KBC a bien reçu votre mail.1. Votre mail est destiné à notre service:Vous recevrez un accusé de réception (avec le numéro de dossier et le nom du gestionnaire de dossier) et/ou une réponse. Vous les recevrez par le canal de communication de votre choix: digital ou postal.Vous trouverez la communication digitale:- dans KBC Mobile: via l'icône 'My KBC' (en bas de l'écran) - documents - votre nom.- dans KBC Touch: via l'icône 'Messages' (en haut à droite) - documents - votre nomVous recevez une notification dès qu'un document est disponible.2. Votre mail n'est pas destiné à notre service:Nous ferons parvenir votre mail au service compétent, qui vous contactera.Une question pratique? N'hésitez pas à contacter KBC Live au 078 152 154, les jours ouvrables de 8 à 22 heures et le samedi de 9 à 17 heures ou via le site web www.kbc.be/live.Nous vous demandons instamment de communiquer uniquement les données indispensables au traitement de votre plainte. Le fait d’inclure dans votre message des données à caractère personnel relevant des catégories spéciales visées à l’article 9 du RGPD implique que vous autorisez, par cet envoi KBC et, d’une manière plus spécifique, le Service Gestion des Plaintes , à traiter ces données dans le cadre du traitement de votre plainte. Vous trouverez ici de plus amples informations sur le traitement réservé à vos données à caractère personnel.Disclaimer

KBC Bank

Naar: U. M.

20/11/2023

ConfidentialGeachte,Wij verwijzen naar uw schrijven van 17 november over de melding van de heer Machtelings.Jammer genoeg kunnen we u als derde, omwille van onze bancaire discretieplicht, geen rechtstreeks informatie bezorgen over de verrichtingen die er gebeurden op de rekening van de heer Machtelings. We zullen ons antwoord daarom rechtstreeks aan de heer Machtelings bezorgen en dit uiterlijk binnen de vijftien bankwerkdagen. U kunt het antwoord dus bij hem opvragen.We vertrouwen erop u hiermee toch van dienst te zijn. Disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform