Terug

Terugbetaling orthodontie start 2021 van 2 kinderen, nog geen tiende terugbetaald

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Helan (Partena en OZ)

13/11/2022

BesteWe zijn orthodontie gestart bij 2 kinderen in 2021. In januari 2022 leverde ik documenten in voor terugbetaling, niets van gehoord. Ik heb deze nogmaals opgestuurd. Na meerdere mails kreeg ik eindelijk reactie 1 juni 2022 met de juiste documenten. Ik ben gaan nalopen bij de orthodontie en heb die ingevuld gekregen eind augustus. In de week van 15 september heb ik die opgestuurd, ik kreeg geen reactie. Na aandringen kreeg ik een mail eind oktober dat ze tot de uitbetaling gingen overgaan zodra men de documenten ging ontvangen van de 2000 euro die ik heb betaald heb ik 19 euro en ongeveer 100 euro gezien...om bij te wenen, dus ze beweerden die opnieuw niet te hebben ontvangen. Toen heb ik alle kopieën die ik heb genomen mooi geuploaded, mooi per datum en per kind. Het waren er 3 per kind en 1 van 2 documenten (6 consultatiedata: 4/01/2022 en 22/08/2022 bij de zoon en 29/11/2021, 4/1/2022, 28/02/2022 en 22/08/2022 bij de dochter), dit is totaal van 17 documenten. Ik kreeg 12/11/2022 bericht, via de app gezien, dat die allemaal zijn geweigerd. Ik heb nu een afspraak gemaakt om mijn terugbetaling eindelijk te zien maar ik vrees ervoor. We zijn al 2 keer terugbetaling sportclub mislopen op dezelfde manier, op het toenmalige terugbetalingsdocument sportclub stond niet gevraagd om de betaaldatum in te vullen. Ze lieten de termijn van 2 jaar eerst verjaren om dan te zeggen: sorry de uitbetalingstermijn is verstreken. Dit ging over 2 keer 25 euro, doe dit bij 100 gezinnen en dit is een mooie opbrengst toch. En nu lappen ze het ons met een veeeel groter bedrag. Wij wensen ons geld aub en van mutualiteit te veranderen. Kan dit aub? Vandaar dat ik jullie advocaten direct inschakel want er is al 1 jaar verstreken willen we ons geld nog terug zien....annuleer ik beter de afspraak met helan? Ik zou liever niet met zo n mensen aan tafel zitten die je geld bestelen.....ik heb er al van wakker gelegen. Toen ze bij ons kwamen 'smeken' ons bij hen aan te sluiten hadden we het moeten weten, als een mitualiteit aan huis moet komen en alle zogezegde voordelen promoot kan het niet deugen ee....grootste fout van ons leven, we zijn al veel geld bestolen. Ik dacht eerst dat het om incompetentie ging, maar het is hun policy..Ps ik kon hier niet alle documenten uploaden in deze klacht maar ik bezorg ze graag nog zo nodig. Laat me gerust weten wat ik met die afspraak moet doen en of iemand mee kan gaan?

Berichten (2)

Helan (Partena en OZ)

Naar: M. D.

13/11/2022

Beste klant,Bedankt om uw verbetervoorstel, suggestie of klacht over te maken, het helpt Helan om haar dienstverlening bij te sturen en te verbeteren waar mogelijk.Op basis van je suggesties of klachten kan de ombudsman aanbevelingen doen aan Helan-ziekenfonds, opdat de dienstverlening kan verbeterd worden.De ombudsman treedt op als een onpartijdige buitenstaander tussen u en de betrokken Helan-dienst. Als uw klacht gegrond is, probeert hij via bemiddeling bij de Helan-diensten een oplossing te vinden voor uw probleem. Indien uw suggestie of klacht verder moet onderzocht worden bij de betrokken Helan-dienst, dan stuurt de ombudsman u een ontvangstbevestiging met een uniek nummer. We streven er naar om u binnen de 5 werkdagen een antwoord te bezorgen.Let wel:• U moet eerst proberen om uw probleem op te lossen met de medewerker of de Helan-dienst waarover u klachten heeft. In de meeste gevallen kan hier al een oplossing gevonden worden voor je probleem.• De ombudsman is niet bevoegd wanneer Helan de RIZIV-wetgeving of de statutaire voorwaarden van haar aanvullende verzekeringen correct toepast.• Informatieve vragen over de terugbetalingen of je ziekenfondsdossier kan de ombudsman niet behandelen, hiervoor kan u terecht bij je ziekenfonds.Goed om weten:Uw ziekenfonds ontvangt momenteel heel veel vragen, waardoor de wachttijden aan de telefoon, via mail en in de kantoren oplopen.Ook de terugbetalingstermijnen zijn langer omdat we momenteel heel veel aanvragen krijgen voor een terugbetaling. Vooral de terugbetaling van sommige aanvullende voordelen moet je rekenen op een verwerkingstijd van 2 tot 4 weken.Het is dus best mogelijk dat uw aanvraag voor tussenkomst nog behandeld moet worden, of dat niet alle ingediende getuigschriften samen zijn verwerkt.Uw ziekenfonds Helan doet er alles aan om haar kwaliteitsvolle dienstverlening snel terug op punt te stellen.Heb je vragen over de terugbetalingen, of een probleem met je ziekenfondsdossier of je verzekeringsproducten? Neem dan contact op met je ziekenfonds via:· e-mail: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/stel-ons-je-vraag/· telefonisch 02 218 22 22 (maandag tot vrijdag, 8u30-17u30).Hebt u een vraag over uw uitkeringsdossier, of wilt u documenten mailen? Gebruik hiervoor het formulier op www.helan.be/uitkeringsdossier.Een Helan-medewerker zal u dan verder helpen.Praktische vragen over de terugbetalingen, uw factuur, uw uitkering of documenten kunt u hier terugvinden: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/Met vriendelijke groetenHelan ombudsman________________Cher client,Nous vous remercions de nous avoir communiqué votre suggestion ou votre réclamation.Ceci nous aide à adapter et à améliorer nos services, là où cela s’avère nécessaire.La mutualité reçoit actuellement beaucoup de demandes de renseignements, ce qui augmente les délais d'attente au téléphone, par courriel et dans nos agences.Les délais de remboursement sont aussi allongés en raison de l’afflux actuel de demandes de remboursement. Pour les remboursements des avantages complémentaires, vous devez compter sur un délai de traitement d’environ 2 à 4 semaines. Il est donc très probable que votre demande d’intervention doive encore être traitée, ou que toutes les attestations introduites n’ont pas été traitées simultanémentNos collaborateurs mettent tout en œuvre pour vous apporter leur aide aussi rapidement que possible.Nous vous exprimons nos regrets à ce propos et vous remercions de votre compréhension.L’ombudsman évalue chaque année toutes les suggestions et réclamations reçues. Il formule des recommandations à partir de ces éléments, afin qu’Helan puisse améliorer la qualité de ses services, et éviter de telles réclamations dans le futur.Si votre réclamation nécessite un examen plus approfondi par le service compétent, l’ombudsman vous adressera un accusé de réception, porteur d’un numéro de référence unique.Nous nous efforçons de vous fournir une réponse dans les 5 jours ouvrables.Attention • Vous devez d’abord essayer de trouver une solution au problème rencontré avec le collaborateur ou le service Helan sur lequel porte votre réclamation.• L’ombudsman ne traite pas les demandes d’informations relatives aux remboursements ou à votre dossier de mutualité. Adressez-vous dans de tels cas à la mutualité.Si vous avez des questions relatives à des REMBOURSEMENTS, à votre dossier de mutualité ou à vos produits d’assurance, vous pouvez toujours vous adresser à la mutualité par · notre formulaire de contact Aide et contact (helan.be)· téléphone au 02 218 22 22 (lun-ven, 8h30-17h30).Un de nos collaborateurs vous apportera son aide.Pour des questions pratiques sur les remboursements, votre facture, vos indemnités ou vos documents Aide et contact (helan.be)Saviez-vous que Mon Helan vous permet de régler de nombreuses autres formalités de mutuelle ? Vous pouvez y commander 24h sur 24 et 7 jours sur 7 des vignettes, gérer vos données personnelles, confectionner des attestations destinées à des assurances, commander des documents de voyage, et bien plus encore !CordialementL’ombudsman HelanDe ombudsman van Helan doet er alles aan om je probleem op te lossen, uiteraard binnen het wettelijk en statutair kader van de verplichte, de aanvullende verzekering en de facultatieve verzekeringen.Ben je – na zijn bemiddeling – niet tevreden over de oplossing die Helan voorstelt, dan staat het u vrij om contact op te nemen met de Claims manager van de overkoepelende Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen (MLOZ).U kunt op verschillende manieren klacht indienen: * via een webformulier * via mail naar complaints@mloz.be * via gewone brief naar volgend adres: MLOZ t.a.v. Claims manager, Lenniksebaan 788 A – 1070 BrusselDe ombudsman van Helan treedt ook op als coördinator klachtenbeheer voor de verzekeringsproducten Hospitalia, Dentalia en Medicalia.Bent u het niet eens met de oplossing of het antwoord van de verzekeraar, dan staat het u vrij om contact op te nemen met de ombudsman van de Verzekeringen.De Ombudsman van de Verzekeringen en haar team onderzoeken verzekeringsgeschillen tussen de consument en de verzekeraar.U kunt op verschillende manieren klacht indienen: * via een webformulier * via mail naar info@ombudsman.as * via gewone brief naar Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel

Helan (Partena en OZ)

Naar: M. D.

13/11/2022

Beste klant,Bedankt om uw verbetervoorstel, suggestie of klacht over te maken, het helpt Helan om haar dienstverlening bij te sturen en te verbeteren waar mogelijk.Op basis van je suggesties of klachten kan de ombudsman aanbevelingen doen aan Helan-ziekenfonds, opdat de dienstverlening kan verbeterd worden.De ombudsman treedt op als een onpartijdige buitenstaander tussen u en de betrokken Helan-dienst. Als uw klacht gegrond is, probeert hij via bemiddeling bij de Helan-diensten een oplossing te vinden voor uw probleem. Indien uw suggestie of klacht verder moet onderzocht worden bij de betrokken Helan-dienst, dan stuurt de ombudsman u een ontvangstbevestiging met een uniek nummer. We streven er naar om u binnen de 5 werkdagen een antwoord te bezorgen.Let wel:• U moet eerst proberen om uw probleem op te lossen met de medewerker of de Helan-dienst waarover u klachten heeft. In de meeste gevallen kan hier al een oplossing gevonden worden voor je probleem.• De ombudsman is niet bevoegd wanneer Helan de RIZIV-wetgeving of de statutaire voorwaarden van haar aanvullende verzekeringen correct toepast.• Informatieve vragen over de terugbetalingen of je ziekenfondsdossier kan de ombudsman niet behandelen, hiervoor kan u terecht bij je ziekenfonds.Goed om weten:Uw ziekenfonds ontvangt momenteel heel veel vragen, waardoor de wachttijden aan de telefoon, via mail en in de kantoren oplopen.Ook de terugbetalingstermijnen zijn langer omdat we momenteel heel veel aanvragen krijgen voor een terugbetaling. Vooral de terugbetaling van sommige aanvullende voordelen moet je rekenen op een verwerkingstijd van 2 tot 4 weken.Het is dus best mogelijk dat uw aanvraag voor tussenkomst nog behandeld moet worden, of dat niet alle ingediende getuigschriften samen zijn verwerkt.Uw ziekenfonds Helan doet er alles aan om haar kwaliteitsvolle dienstverlening snel terug op punt te stellen.Heb je vragen over de terugbetalingen, of een probleem met je ziekenfondsdossier of je verzekeringsproducten? Neem dan contact op met je ziekenfonds via:· e-mail: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/stel-ons-je-vraag/· telefonisch 02 218 22 22 (maandag tot vrijdag, 8u30-17u30).Hebt u een vraag over uw uitkeringsdossier, of wilt u documenten mailen? Gebruik hiervoor het formulier op www.helan.be/uitkeringsdossier.Een Helan-medewerker zal u dan verder helpen.Praktische vragen over de terugbetalingen, uw factuur, uw uitkering of documenten kunt u hier terugvinden: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/Met vriendelijke groetenHelan ombudsman________________Cher client,Nous vous remercions de nous avoir communiqué votre suggestion ou votre réclamation.Ceci nous aide à adapter et à améliorer nos services, là où cela s’avère nécessaire.La mutualité reçoit actuellement beaucoup de demandes de renseignements, ce qui augmente les délais d'attente au téléphone, par courriel et dans nos agences.Les délais de remboursement sont aussi allongés en raison de l’afflux actuel de demandes de remboursement. Pour les remboursements des avantages complémentaires, vous devez compter sur un délai de traitement d’environ 2 à 4 semaines. Il est donc très probable que votre demande d’intervention doive encore être traitée, ou que toutes les attestations introduites n’ont pas été traitées simultanémentNos collaborateurs mettent tout en œuvre pour vous apporter leur aide aussi rapidement que possible.Nous vous exprimons nos regrets à ce propos et vous remercions de votre compréhension.L’ombudsman évalue chaque année toutes les suggestions et réclamations reçues. Il formule des recommandations à partir de ces éléments, afin qu’Helan puisse améliorer la qualité de ses services, et éviter de telles réclamations dans le futur.Si votre réclamation nécessite un examen plus approfondi par le service compétent, l’ombudsman vous adressera un accusé de réception, porteur d’un numéro de référence unique.Nous nous efforçons de vous fournir une réponse dans les 5 jours ouvrables.Attention • Vous devez d’abord essayer de trouver une solution au problème rencontré avec le collaborateur ou le service Helan sur lequel porte votre réclamation.• L’ombudsman ne traite pas les demandes d’informations relatives aux remboursements ou à votre dossier de mutualité. Adressez-vous dans de tels cas à la mutualité.Si vous avez des questions relatives à des REMBOURSEMENTS, à votre dossier de mutualité ou à vos produits d’assurance, vous pouvez toujours vous adresser à la mutualité par · notre formulaire de contact Aide et contact (helan.be)· téléphone au 02 218 22 22 (lun-ven, 8h30-17h30).Un de nos collaborateurs vous apportera son aide.Pour des questions pratiques sur les remboursements, votre facture, vos indemnités ou vos documents Aide et contact (helan.be)Saviez-vous que Mon Helan vous permet de régler de nombreuses autres formalités de mutuelle ? Vous pouvez y commander 24h sur 24 et 7 jours sur 7 des vignettes, gérer vos données personnelles, confectionner des attestations destinées à des assurances, commander des documents de voyage, et bien plus encore !CordialementL’ombudsman HelanDe ombudsman van Helan doet er alles aan om je probleem op te lossen, uiteraard binnen het wettelijk en statutair kader van de verplichte, de aanvullende verzekering en de facultatieve verzekeringen.Ben je – na zijn bemiddeling – niet tevreden over de oplossing die Helan voorstelt, dan staat het u vrij om contact op te nemen met de Claims manager van de overkoepelende Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen (MLOZ).U kunt op verschillende manieren klacht indienen: * via een webformulier * via mail naar complaints@mloz.be * via gewone brief naar volgend adres: MLOZ t.a.v. Claims manager, Lenniksebaan 788 A – 1070 BrusselDe ombudsman van Helan treedt ook op als coördinator klachtenbeheer voor de verzekeringsproducten Hospitalia, Dentalia en Medicalia.Bent u het niet eens met de oplossing of het antwoord van de verzekeraar, dan staat het u vrij om contact op te nemen met de ombudsman van de Verzekeringen.De Ombudsman van de Verzekeringen en haar team onderzoeken verzekeringsgeschillen tussen de consument en de verzekeraar.U kunt op verschillende manieren klacht indienen: * via een webformulier * via mail naar info@ombudsman.as * via gewone brief naar Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform