Terug

Terugbetaling onterechte digicorder huurrechten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. B.

Naar: Telenet

10/01/2022

Beste,Hierbij een overzicht van alle correspondentie over deze klacht.Het is correct dat ik elke maand een factuur krijg waarop deze aanrekening vermeld is. Ik heb echter geen zicht op wat al dan niet in de abonnementen inbegrepen zijn. Ik ben dus van oordeel dat mijn verantwoordelijkheid in deze dus nihil is, en vraag dat jullie, na gedetailleerde narekening, het betreffend bedrag terugbetalen, dat bij benadering 756 euro bedraagt.MVG,=============================Telenet teruggave.5 januari Telenet Kortrijk - Mr H.Sinds 2015 wordt mij ten onrechte de huur van een digicorder aangerekend, die echter INBEGREPEN is in mijn Wigo abonnement. Abonnement Betaalde huurprijs FactuurdatumWhoppa 8,35 1/2015Whoppa 8,85 4/2016Whoppa 9 3/2017WIGO overstap 9 2/2018WIGO 9GB 9,2 2/2019WIGO 9GB 9,37 1/2020WIGO 9GB 9,45 1/2021Op 84 maanden met gemiddeld 9 euro, geeft 756 euro==================================================Telenet [comm107651182@communication.telenet.be] 7 januari 2022 aan mij Klantennummer: 527355553Accountnummer: 72032954 Bevestiging correctieBeste klant,Graag bevestigen we je hierbij dat je recht hebt op een correctie van 57,21 euro. Bekijk hoe we voor jou de correctie verrekenen.Heb je de aanrekening waarop deze correctie van toepassing is al betaald?• Het bedrag dat je te veel betaalde, verrekenen we op je volgende aanrekening.• Is deze correctie groter dan het saldo van de aanrekening? Dan storten we het tegoed terug. Je leest op je aanrekening hoe we dit doen.Heb je de aanrekening nog niet betaald?• Je hoeft zelf alleen het verschil te betalen tussen het openstaande saldo en de correctie. Zo betaal je zeker niets te veel.• Is de correctie gelijk aan het openstaande saldo? Dan moet je niets doen.Heb je nog vragen? Dan kun je ons contacteren via het mailformulier.Vriendelijke groeten,Telenet KlantendienstDit is een automatische e-mail waarop je niet kunt antwoorden. Wil je ons graag een e-mail sturen? Gebruik daarvoor dan één van onze mailformulieren.==================================================7 januari 18:21 - mailformulier.Ik kreeg van jullie een e-mail Bevestiging correctie voor een tegoed van 57,21 euro ivm ten onrechte aangerekende huurprijs digicorder.Ik betaalde vanaf januari 2015 tot nu deze huurprijs met een bedrag tussen 8,35 en 9,45 euro. Rekenend met een gemiddelde van 9 euro per maand aan 84 maanden heb ik echter 756 euro ten onrechte betaald. De Telenet man in Kortrijk (Hanut) rekende een gelijkaardig bedrag uit.PS: Jullie mail zegt Bekijk hoe we voor jou de correctie verrekenen., maar ik zie daar niks van.Ik kijk uit naar jullie opklaring.==================================================Telenet [A_Mail_Template_40622885@communication.telenet.be] maandag 10 januari 2022 aan mij Klantennummer: 527355553Beste meneer ,Wij hebben uw bericht goed ontvangen!We hebben dit laten onderzoeken door het bevoegde team. Zij hebben dit rechtgezet en hebben de laatste 6 maanden gecrediteerd. Er wordt vanuit gegaan dat de klant deels verantwoordelijk is. Elke maand krijgt u uw factuur en alles staat hier duidelijk op vermeld.Wanneer er iets niet klopt kan u ons altijd contacteren om dit na te gaan en zetten wij dit onmiddelijk recht.Het bedrag zal bij de eerstvolgende factuur in mindering gebracht worden.Onze excuses voor het ongemak!Met vriendelijke groetenSamantaTelenet customer relations==================================================

Berichten (1)

Telenet

Naar: E. B.

11/01/2022

Geachte Abonnee,Wij hebben uw bericht goed ontvangen.Uw bericht werd doorgegeven aan onze juridische afdeling, deze hebben ondertussen uw dossier in behandeling genomen en gaan u hierover zo spoedig mogelijk contacteren.Als u een update wenst over uw dossier, twijfel dan niet om hen te contacteren op het nummer 025423434 of per mail via het contactformulier test-aankoop.be/contacteer-ons.(Gelieve steeds uw abonneenummer en/of dossiernummer door te geven om de toegang tot onze diensten te vergemakkelijken)Met vriendelijke groet,Test Aankoop. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------CONFIDENTIALITY NOTICEThis message contains confidential information and is intended only for the use of the recipient.If you are not the intended recipient, please notify us immediately and delete this e-mail from your system.We ask you not to disclose or distribute the content of this e-mail to any other person.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform