Volledige historiek + copie van alle stukken bevinden zich in de “cloud” 18/11/2010 Ik koop een waterontharder bij AquaCare en teken een omniumovereenkomst1914-1919 Gedurende 6 jaar betaal ik de omniumpremie + het onderhoud19/02/2020 Volgens technieker is ons toestel onherstelbaar defect – technieker vermeldt er bij dat het onderhoud inbegrepen is bij het omniumcontract en bij de recentere omniumcontracten is zelfs de levering van het zout inbegrepen26/02/2020 Bezoek van vertegenwoordiger van Kinetico/AquaCare – overeenkomst tot gratis vervangen van defect toestel door een gereviseerd toestel en, na telefoongesprek met iemand van Kinetico, terugbetaling van de onderhouden – nieuw Platinum Pro contract ondertekend26/02/2020 Bij nadere bestudering van dit oude “omniumcontract” blijkt dit inderdaad zeer dubieus te zijn opgesteld. Punt 3 : Aquacare verbindt zich ertoe het materiaal, zoals omschreven, te onderhouden voor de hierboven bepaalde omniumpremie, d.w.z. werkuren en verplaatsingskosten zijn inbegrepen Het nieuwe Platinum Contract is eenduidig en bepaalt dat het onderhoud inbegrepen is in de premie, evenals zelfs 96 kg blokzout per twee jaar. De prijs voor het oude contract bedraagt (zonder zout) 10,12 Euro/maand. Het nieuwe contract kost (zout inbegrepen) 12,19/maand. Het zoutverbruik per maand kost ca. 2,54 Euro. Dus als ik Kinetico volg dan kost het nieuwe contract, onderhoud inbegrepen, 0,47 Euro minder dan het oude waar volgens hun boekhouding het onderhoud niet zou inbegrepen zijn !!!27/02/2020 Mail ontvangen van Kinetico waarin zij melden dat de waterontharder gratis zal vervangen worden en de onderhouden terugbetaald. Er is wel 250 Euro installatiekosten te betalen want in het contract staat “AquaCare verbindt zich ertoe het materiaal zoals omschreven volledig kosteloos te vervangen bij slijtage, er staat nergens kosteloos te installeren. Indien u wil dat de installatie doorgaat heb ik graag op deze mail uw akkoord.27/02/2020 Ik heb hierop geantwoord dat de betaling van 250 Euro in tegenspraak is met hetgeen is overeengekomen (mondeling) met de vertegenwoordiger maar dat zij mij het mes op de keel zet.02/03/2020 Bij deze installatie is de technieker ongeveer 40 minuten aanwezig, hij vervangt zonder noodzaak 2 flexibele slangen van 60 cm en steekt een regeneratieschijfje (blijkbaar een verkeerd want het toestel verbruikt tweemaal zoveel zout als het vorige). De aansluitingen van het vervangtoestel zijn identiek aan die van het oude. De bypass van de oude installatie werd verder gebruikt voor het vervangtoestel. Dan volgt een reeks van foutieve facturen, onvolledige kredietnota’s en weigeringen om de beloofde onderhouden terug te betalen.15/08/2020 Ik zend (nogmaals) een historiek der rekeningen aan Kinetico, volledig bijgewerkt, afsluitend met een saldo ten mijnen gunste van 404,39 Euro met verzoek dit bedrag over te schrijven op mijn bankrekening. Ik verwijs hier nog eens naar de belofte van Kinetico van 27/2/2020 om de onderhouden terug te betalen.Wat wordt er door mij geeist 1. De betaling door Kinetico van het openstaand bedrag van 404,39 Euro 2. De schrapping van de (eventuele) aanrekening (nog niet gebeurd) van 250 Euro voor de installatie van het vervangende toestel 3. Stoppen met het domiciliëren door Kinetico van onterechte bedragen waarvan ik dan de betaling dien te laten annuleren