Terug

Terugbetaling onder herroepingsrecht niet gerespecteerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: KREFEL

21/11/2023

BesteOp 16/10/23 bestelde en betaalde ik via de website een smartphone voor click en collect ophaling in de winkel.Op 17/10/23 ben ik deze gaan ophalen in de winkel. Diezelfde dag (17/10/23) bracht ik het toestel in originele verpakking en met alle accessoires zoals voorzien in de wet en de voorwaarden terug naar de winkel met de boodschap dat ik de koop wil herroepen. Ter plaatse werd mij bevestigd dat men hiermee akkoord was en werd me een document voorzien om te bevestigen dat de terugbetaling zou gebeuren via de originele betalingswijze.Nadat de wettelijke termijn voor betaling reeds verstreken was en ik geen terugbetaling heb ontvangen, contacteerde ik de klantendienst van Krëfel per telefoon op 3/11/2023. Daar liet men mij weten dat de betaling misschien was blijven steken en men dit alsnog in orde zou brengen.Twee weken later, op 16/11/2023, nam ik opnieuw contact op met de klantendienst. De persoon aan de telefoon liet weten dat de terugbetaling van mijn bestelling in de winkel had moeten plaatsvinden (hoewel mijn betaling via de website was gebeurd).Op 17/11/2023 in de winkel bevestigt men mij dat de betaling niet via de winkel moet gebeuren en informeert men mij dat er een communicatie zou verstuurd zijn naar de correcte dienst om de terugbetaling te regelen.Op 17/11/2023 bel ik nogmaals naar de klantendienst waar men niet goed weet wat er is misgelopen hoewel men al mijn gegevens heeft en dat dit zal worden nagegaan en indien een fout wordt vastgesteld de terugbetaling meteen zal gebeuren en ik deze op maandag 20/11 of dinsdag 21/11 op mijn rekening mag verwachten.Tot op heden heb ik nog steeds mijn geld niet terug, dit is 35 dagen nadat ik heb aangegeven dat ik mijn herroepingsrecht wil uitoefenen, terwijl de wettelijke termijn 14 dagen is.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform