Terug

terugbetaling na problemen (en bedrog)

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Bikebat

15/03/2024

Beste,Ik heb een batterij revisie gekocht bij Bikebat maar bij ontvangst merkte ik onmiddellijk dat de ondersteuning opnieuw wegvalt na eenzelfde afstand gefietst te hebben zoals ervoor.Ze erkennen dat er een probleem is en ik doorloop 2maanden lang hun instructies op. (Een maand wachten, batterij terug opsturen, batterij ongewijzigd terugontvangen…)Nu is er vandaag geen oplossing beschikbaar en ik vraag om de aankoop te ontbinden. Ik kan mijn geld terugkrijgen maar enkel op voorwaarde dat ik mijn batterij (of minstens de cellen) bij hen achterlaat.Ik ben hier niet mee akkoord. Bikebat heeft een revisie verkocht waarvan ze hun belofte niet kunnen waarmaken. Ook ben ik van mening dat Bikebat wist van de problemen tijdens mijn revisie. Ik noem dit bedrog! Met de batterij kwam een test report gemaakt op 4jan. Op 11jan ontvang ik mijn eerste reactie:“We zijn op dit moment testen aan het doen met K***** omdat dit niet de eerste keer is dat we dit probleem horen. We proberen hierover een update te geven binnen een maand.”Bikebat kan hier eventueel in schrijven ontkennen op de hoogte geweest te zijn van problemen. Maar in 1 week tijd klachten ontvang, klachten valideren en een samenwerken opzetten met een derde partij… Niemand die dit gelooft. De revisie wordt tot op de dag van vandaag ook nog steeds aangeboden op hun site.Dat er misschien, ooit, een oplossing beschikbaar zal zijn heb ik geen boodschap aan. (Ik wil over mijn fiets kunnen beschikken/ kunnen verkopen)De batterij is nu terug in mijn bezit. Ik wens nu ook mijn aankoopbedrag terug te krijgen.Met vriendelijke groeten,J

Berichten (1)

Bikebat

Naar: J. B.

22/03/2024

Goede middag,Wij hebben inderdaad de batterij van Jens Bruggeman ontvangen en hiervoor de gevraagde revisie uitgevoerd.Wij hebben de betaling hiervan ook goed ontvangen.Na de revisie hebben we vernomen van Jens Bruggeman dat hij een probleem had i.v.m. het niet correct weergeven van informatie op zijn fiets dat via de communicatie wordt verzonden van de batterij uit.Wij hebben gevraagd aan Jens om zijn batterij terug naar ons op te sturen zodat wij deze batterij konden controleren en testen aan ons testapparatuur.Uit dit test verslag konden wij opmaken dat de batterij goed getest was en hebben dit ook zo gea¯nformeerd naar Jens toe en hebben we zijn batterij terug naar hem opgestuurd.Vervolgens merkte Jens toch op dat dit probleem zich bleef voordoen.Inmiddels hebben wij van andere klanten ook deze opmerking ontvangen betreft deze type batterij dat ze dit probleem ondervinden.Niet alle batterijen van dit type batterij hebben dit probleem.Daarom zijn onze ingenieurs dit verder gaan nakijken en hebben zij vernomen dat de batterij geen reset doet waardoor hij niet de juiste indicatie weergeeft op de fiets.Dit is een softwarematig probleem. We hebben al onze klanten met dit probleem op de hoogte gebracht hiervan en vermeld dat onze ingenieurs hier een oplossing voor aan het zoeken zijn maar dat dit wel enige tijd vergt.We hebben ook gecommuniceerd dat de revisie succesvol uitgevoerd is en dat de batterij dan ook gebruikt kan worden na deze revisie. Dus hier is geen spraken van bedrog.Vervolgens informeren we nu al onze klanten bij deze aankoop van revisie voor dit type batterij via mail dat er softwareproblemen kunnen zijn na revisie en dat hier een oplossing voor gezocht wordt.Klant heeft besloten dat we de batterij mochten opsturen en hem mochten contacteren wanneer er een oplossing was gevonden.Op dit moment wordt er nog steeds naar een oplossing gezocht zodat wij dit probleem bij onze klanten kunnen verhelpen en een goede klantenservice kunnen bieden.Wij hebben naar Jens, telefonisch en via mail toe vernoemd dat we bereid zijn om zijn revisie terug te betalen enkel als hij de batterij terugstuurt zodat wij ons materiaal kunnen recuperen van de revisie, die uiteindelijk wel goed is uitgevoerd geweest. Klant wil dit niet doen, dus kunnen wij dit bedrag ook niet crediteren.Wij hebben vandaag 22/03/2024 ook telefonisch contact gehad met de klant en alles nogmaals goed uitgelegd en hij ging hier toch nog even over nadenken en ons op de hoogte houden.Met vriendelijke groeten,Robin SegersWIJ HERSTELLEN JOUW FIETSBATTERIJBikebat bvRijksweg 19A - 2880 Bornem+32(0)52.719.919info@bikebat.beBTW BE0545.737.440www.bikebat.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform