Geachte mevrouw/heer,
Op 22/11/2023 heb ik bij u een verblijf geboekt met boekingsnummer 4080126147.
Op die datum werd dan ook de gevraagde voorschot van 589,16 euro overgemaakt aan de host via de Booking.com app.
Op 11/07/2024, twee weken voor de reis, ontving ik een melding via mail dat de boeking werd geannuleerd vanwege stopzetting van de werking met de host. Er werd aangegeven dat de terugbetaling binnen de 14 dagen automatisch in orde zou worden gebracht.
Ik trachtte reeds meerdere malen via jullie platform en rechtstreeks via mail om de terugbetaling in orde te brengen.
Op 11/07/2024 vroeg ik de terugbetaling in orde te maken, waar geen antwoord op kwam.
Op 21/09/2024 nam ik opnieuw contact op met jullie. Hierop gaven jullie aan contact op te nemen met mijn bank. Echter aangezien het over een betaling met debetkaart gaat en geen overschrijving kunnen zij hier ook niets verder voor betekenen. (zie pdf mailverkeer in bijlage)
U gaf aan dat ik het rekeningnummer van de host moest doorgeven, echter heb ik dit nooit gekregen, ook op de bankafschriften wordt dit verborgen. De betaling is rechtstreeks via jullie app gebeurd.
Ondanks dat bij de annulering werd aangegeven dat ik geen actie moest ondernemen, heb ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen ondanks meerdere pogingen.
Ik vraag u daarom nogmaals om binnen de 14 dagen het bedrag van 589,16 euro op mijn bankrekening te willen betalen.
Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Bij gebrek hieraan, zal ik alle mogelijke stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Betalingsbewijs voorschot
• Annulering boeking
• Antwoord op betalingsbewijs
• Vraag naar accountnummer van de accommodatie
• vraag Booking.com voor terugbetaling
• Mailverkeer met bank over terugbetaling door hen.