Terug

Terugbetaling lesgeld – klacht wegens laattijdige afhandeling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. B.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

19/02/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 16 december 2024 heb ik gebruikgemaakt van mijn herroepingsrecht en de terugbetaling aangevraagd van het lesgeld voor de cursus Florist bij het Centrum voor Avondonderwijs. Deze beslissing nam ik nadat de cursus tweemaal werd uitgesteld zonder enige toelichting. Aangezien ik de opleiding onder deze omstandigheden niet meer wilde volgen, verzocht ik om terugbetaling. In plaats van mijn verzoek correct en tijdig te verwerken, werd ik herhaaldelijk benaderd met voorstellen om de cursus op andere locaties en data te volgen. Ondanks mijn duidelijke weigering en na moeizaam mailverkeer en telefonisch contact, ontving ik pas op 20 januari 2025 een bevestiging dat mijn aanvraag in behandeling was. Daarbij werd aangegeven dat eerst nagegaan moest worden of ik in aanmerking kwam voor terugbetaling, terwijl mijn recht hierop onbetwistbaar was. Sindsdien heb ik herhaaldelijk contact moeten opnemen, waarbij mij telkens werd meegedeeld dat het druk was bij de boekhouding en dat mijn aanvraag opnieuw werd doorgegeven. Updates bleven uit, ondanks beloften hierover. Tot op heden – twee maanden na mijn oorspronkelijke verzoek – heb ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen. Deze gang van zaken is onaanvaardbaar en heeft onnodig veel tijd en moeite gekost. Daarom verzoek ik Centrum voor Avondonderwijs dringend om uiterlijk op 28 februari 2025 het volledige lesgeld van €764 terug te storten op mijn rekening. Indien dit niet gebeurt, zal mijn raadsman genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen. Met vriendelijke groeten, L.B.

Berichten (1)

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: L. B.

24/02/2025

Beste Laurien, Bedankt voor je bericht en de opvolging. We begrijpen dat de terugbetaling langer duurt dan verwacht en bieden onze oprechte excuses aan voor dit ongemak. Ik wil je ook graag wat meer duidelijkheid geven. Je terugbetalingsaanvraag is goedgekeurd, en we doen er alles aan om dit zo snel mogelijk af te handelen. Door de huidige drukte is er helaas enige vertraging ontstaan, maar we volgen dit nauwgezet op. We begrijpen ook dat de voorgestelde alternatieven voor jou niet haalbaar waren. Daarom willen we je geruststellen dat de terugbetaling zo spoedig mogelijk in orde zal komen. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen je graag verder! Met vriendelijke groeten, Freya 03 292 33 33 www.centrumvooravondonderwijs.be De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Centrum Voor Avondonderwijs vzw staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Dit bericht is opgemaakt onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Op wo 19 feb 2025 om 22:00 schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 13 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform