Terug

Terugbetaling kosten booking

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: BOOKING.COM

06/03/2020

Ik boekte op 3 januari een vakantie naar Max Chalet Kitz via booking.com. De reis was gepland van 24-28 februari, 4 nachten. Ik liet de gastheer weten dat we maandagvoormiddag reeds zouden toekomen en dat was oké. Toen we arriveerden was er niemand aanwezig in het pand. Ik belde daarom het nummer van de eigenaar (+43 676 9103438 beschikbaar op booking) op. Bleek dat hij er niet was door een ziekenhuisopname van zijn vrouw. De buren zouden ons ontvangen later op de dag. Na een vreemd ontvangst door de buren 's avonds bleken de volgende gebreken: geen bedlinnen, geen streaming, geen wifi, geen stoomkamer, geen wc papier, ... Voor alles was een vreemde uitleg... Stoomkamer was stuk, bedlinnen vergeten, ... Het was duidelijk zijn geld niet waard. Na de 2de nacht verzochten de buren ons plots zeer agressief om te vertrekken omdat bleek dat zij de echte eigenaars waren van het pand. De persoon aan wie ze het pand onderverhuurden stelde hun kamers via booking beschikbaar. Deze onderverhuurder betaalde volgens hen niet meer waardoor ze ons dwongen te vertrekken en te betalen voor de voorbije nachten. We zijn dus moeten vertrekken en hadden zelfs nog een skipas voor 2 dagen... Na een hele namiddag en avond telefonisch contact met booking kregen we de nachten die we niet meer verbleven reeds terugbetaald (€428.40). Echter voor alle klachten en de last die we ondervonden, worden we aan het lijntje gehouden. Voor een terugbetaling is volgens hen de goedkeuring van de eigenaar (de onderverhuurder) nodig. Na telefonisch contact en veel mailverkeer (zie bijlagen), beloofde de onderverhuurder(/eigenaar op booking) de goedkeuring door te spelen naar booking. Dit gebeurde echter nog steeds niet. Ondertussen loopt ook onze telefoonrekening op...Booking neemt zelf geen verantwoordelijkheid. Ik kreeg ondertussen reeds verschillende medewerkers aan de lijn. De ene hulpvaardiger dan de ander, maar het probleem geraakt niet opgelost. Het kan toch niet dat ik moet betalen voor diensten die niet werden bewezen. Bovendien betaalden we op deze manier ons verblijf twee maal. Booking blijft de zogezegde eigenaar verantwoordelijk stellen, maar het kan toch niet dat booking hierin zelf geen verantwoordelijkheid draagt. Het probleem ligt tussen de eigenaars en de huurder van het pand. Nu moeten we hiervoor boeten omdat booking zelf niet naging welke de echte eigenaars nu zijn. Ondertussen is het pand zelf niet meer ter beschikking via booking wanneer u op de link klikt. Dit wil toch zeggen dat booking weet dat er sprake is van een vorm van fraude. Hieronder de link van het pand op booking.https://www.booking.com/hotel/at/max-chalet-kitz.nl.html?aid=376373sid=c33f16608c6cc955a43e532ef80deb02label=postbooking_confpage#policies


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform