Terug

Terugbetaling jaarrekening nog steeds niet uitgevoerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. G.

Naar: Engie

01/07/2023

20 April werd mijn contract met vast tarief gestopt en overgezet naar een easy contract. Volgens de berekening van de jaarrekening krijg ik nog 239.06 euro terug. Ik kan echter geen details van de jaarrekening terugvinden en er is nog steeds geen kredietnota van dit bedrag opgemaakt. We zijn momenteel reeds 2.5 maanden later. Bij betalingen zie ik dat Engie mij vraagt een bedrag van -239.06 euro over te maken voor 1 Augustus? Ik heb reeds meerdere keren Engie telefonisch proberen te bereiken, maar telkens krijg ik melding dat de lijnen te druk zijn op het moment en ik een later moment opnieuw moet proberen. Dan verbreekt de verbinding automatisch.

Berichten (4)

Engie

Naar: P. G.

04/07/2023

DATA NOT AVAILABLE

P. G.

Naar: Engie

21/07/2023

Beste,Ik heb ondertussen nog verschillende keren contact opgenomen met de klantendienst. Zij wisten mij te zeggen dat de factuur niet afgedrukt kan worden omdat het nog steeds vastzit bij de achterliggende diensten omwille van een technisch probleem. Hoe lang duurt het om dit document af te drukken? Het is niet OK dat het meer dan drie maanden duurt om een bedrag terug te storten terwijl ik als consument altijd mijn facturen binnen de maand betaal.

P. G.

Naar: Engie

17/08/2023

Beste,Ik heb jullie ondertussen nogmaals meerdere keren proberen te bereiken. Ik krijg telkens antwoord dat de achterliggende diensten hier mee bezig zijn. Ik vernam van jullie dat deze klacht wordt behandeld met de hoogste prioriteit, maar dit was begin Juli ook al zo. Dit zegt mij dus weinig. Niemand van de personen die ik aan de lijn krijg kan mij echter laten weten waarom de factuur nog steeds niet opgemaakt kan worden, ik hoor dat de reden dat de factuur niet afgeprint kan worden te wijten zou zijn aan een fout omdat er interne gegevens ontbreken. Welke gegevens dit zijn kunnen jullie mij ook niet te zeggen. Het is voor mij dus ook gissen. Ik heb jullie alvast het document overgemaakt van fluvius bij de installatie van de digitale meter, moest het hier toevallig mee te maken hebben. Kunnen jullie dit aub in orde maken? We zijn ondertussen al 4 maanden verder. Ik ga nu juridische stappen ondernemen.

P. G.

Naar: Engie

17/08/2023

Beste,Ik heb jullie ondertussen nogmaals meerdere keren proberen te bereiken. Ik krijg telkens antwoord dat de achterliggende diensten hier mee bezig zijn. Ik vernam van jullie dat deze klacht wordt behandeld met de hoogste prioriteit, maar dit was begin Juli ook al zo. Dit zegt mij dus weinig. Niemand van de personen die ik aan de lijn krijg kan mij echter laten weten waarom de factuur nog steeds niet opgemaakt kan worden, ik hoor dat de reden dat de factuur niet afgeprint kan worden te wijten zou zijn aan een fout omdat er interne gegevens ontbreken. Welke gegevens dit zijn kunnen jullie mij ook niet te zeggen. Het is voor mij dus ook gissen. Ik heb jullie alvast het document overgemaakt van fluvius bij de installatie van de digitale meter, moest het hier toevallig mee te maken hebben. Kunnen jullie dit aub in orde maken? We zijn ondertussen al 4 maanden verder. Ik ga nu juridische stappen ondernemen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform