Terug

terugbetaling homeopathie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: Helan (Partena en OZ)

15/01/2021

Beste,mijn bejaarde ouders, reden waarom ik de klacht indien, betalen al sinds jaren stipt alle ziekenfondsbijdragen waaronder ook de tussenkomst voor homeopathie.Systematisch weigert Partena de BVAC attesten voor Traumeel (zalf, gel, tablets) en Tilia Tomentosa terug te betalen. Dit is dan ook de reden waarom ik bij het opsturen van de laatste attesten, voor in totaal 81,75€, ook de link naar de website van Traumeel vermeld heb. Daar staat immers heel duidelijk dat Traumeel een homeopathisch middel is.Het is dus ergerlijk dat voor het ontvangen van bijdragen Partena zeer stipt en punctueel is maar terugbetalingen tot 75€ per jaar per persoon is een hele andere kwestie. Graag had ik terugbetaling voorzien voor klant 0811601612532 briefjes zijn zowel op naam van mijn vader als mijn moeder omdat beiden hier gebruik van maken.

Berichten (2)

Helan (Partena en OZ)

Naar: J. C.

18/01/2021

Geachte mevrouw,Hartelijk dank voor uw reactie.Het spijt ons te lezen dat u ontevreden bent over onze dienstverlening.Wij gaan even na bij onze collega's wat er precies gebeurd is en reageren zo snel mogelijk op uw vraag.Met vriendelijke groet,Partena Ziekenfonds.

Helan (Partena en OZ)

Naar: J. C.

19/01/2021

Beste mevrouw,Onze experten keken dit voor u na.De statuten waaraan Partena Ziekenfonds zich moet houden, vermelden de volgende voorwaarden om homeopathische middelen te kunnen terugbetalen: 1/ Op het BVAC-attest moet een voorschrijver vermeld zijn en 2/ er moet een stervermelding (*) staan naast de homeopathische producten. Een stervermelding (*) geeft aan dat het aangekochte product een homeopathisch product betreft. Bij het product Traumeel werd dit op het betreffende BVAC-attest van de apotheker zo niet aangeduid, waardoor wij niet overgegaan zijn tot uitbetaling. Het is statutair vastgelegd dat dit op het attest aanwezig moet zijn. Als ziekenfonds moeten wij op deze voorwaarden letten.Onze excuses voor het eventuele ongemak dat u op deze manier ervaart. U kan in de toekomst vragen aan de apotheker om hierop te letten, zodat u niet opnieuw de moeite moet doen om een correct attest te verkrijgen. Wij zijn zeker bereid om dit telefonisch met u door te spreken. Geef ons een seintje (door te antwoorden op deze klacht) mocht u dat wensen. Wij kunnen u dan opbellen op een tijdstip dat het best voor u past.Vriendelijke groeten,Partena Ziekenfonds


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform