Terug

terugbetaling geweigerd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: RYANAIR

04/01/2025

Beste, Wij hadden formeel klacht ingediend bij https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Klacht is echter niet aanvaard door Ryanair omdat deze niet voldoet aan de voorwaarde voor vergoeding. Wij zijn niet kunnen vertrekken als gevolg van een systeemfout bij Ryanair waarbij onze baggage niet kon worden ingecheckt en waardoor onze geplande vakantie bijgevolg niet is door kunnen gaan. Ik boekte een retourvlucht van Eindhoven naar Krakau voor een groep van zes personen. Op donderdag 17 oktober 2024 kwamen we meer dan twee uur voor vertrek (6:30 uur) aan op Eindhoven Airport om onze bagage in te checken. Het personeel bij de bagage check-in balie kon echter geen bagage verwerken door een systeemfout binnen het Europese systeem van Ryanair. Dit probleem werd uiteindelijk ook gecommuniceerd door een bericht op het scherm van de Ryanair servicebalie. Tegen de tijd dat het inchecken om ongeveer 8:15 uur werd hervat, was het te laat om het proces voor alle passagiers af te ronden. Niet al onze bagage was ingecheckt en we kregen vervolgens geen toegang tot de gate. Het enige advies dat we kregen was om onze vluchten online om te boeken, zonder verdere hulp of alternatieven. Helaas waren er geen stoelen beschikbaar om op dezelfde dag om te boeken. Aangezien onze terugvlucht gepland stond voor maandag 21 oktober, hadden we geen andere keuze dan onze hele reis te annuleren, met aanzienlijke extra kosten tot gevolg. Daarom verzochten we Ryanair om terugbetaling van de volgende kosten: Vluchtkosten voor de groep van zes (€1.127,34). Autohuur via de website van Ryanair (boekingsreferentie: 748742753) voor een totaalbedrag van €258,90. Parkeren op de luchthaven voor twee voertuigen voor de duur van de geplande reis, in totaal €300 (€150 per voertuig). In totaal een vergoeding van € 1.686,24. Ryanair verwijst enkel naar het vluchtschema in hun antwoord en vermeld niets over het Europese Systeemfout welke de oorzaak is van het missen van de vlucht. In bijlage vind je de email-correspondentie als ook enkele ander bewijsstukken. Alvast bedankt .

Bemiddeling door Testaankoop 31 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform