Terug

Terugbetaling gevraagd - lessen worden steeds uitgesteld

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. B.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

29/10/2025

Betreft: Verzoek tot terugbetaling cursusgeld Studentnummer: 172893 Beste meneer/mevrouw Op 15/10/2025 kreeg ik de melding dat de opleiding waarvoor ik ben ingeschreven opnieuw wordt uitgesteld. Ik was eerder al geswitcht van opleiding, op aanraden van jullie diensten, nadat mijn vorige opleiding (ingeschreven op 15/08/2023!!) ook (meermaals) werd uitgesteld. Ik heb toen gekozen voor Toerisme en Recreatie. De opleiding zou starten op 08/09/2025. Helaas werd ook deze startdatum uitgesteld naar 03/11/2025. Ik heb daarop jullie diensten gecontacteerd met de vraag om een terugbetaling. Jullie antwoord was dat ik, omdat ik reeds gebruik heb gemaakt van het recht om te switchen, geen terugbetaling kan aanvragen. Echter is het duidelijk onmogelijk om bij jullie een opleiding te volgen op de opgegeven startdatum, daar het iedere keer wordt uitgesteld. Deze keer al naar januari 2026. Doordat deze volgorde van gebeurtenissen zich steeds herhaalt, heb ik er geen vertrouwen meer in dat ik nog een opleiding zal kunnen volgen bij jullie. Ik vraag nu dus opnieuw een terugbetaling aan, omdat jullie de dienst waarvoor ik al lang betaald heb, niet kunnen leveren op de opgegeven startdatum. Ik verzoek u dan ook vriendelijk, doch dringend, om het bedrag van 769,60 euro binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief terug te storten op mijn, bij jullie reeds gekende, rekeningnummer. Met vriendelijke groeten Natasja Bervoets

Berichten (5)

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: N. B.

03/11/2025

Beste Natasja, We hebben je bericht via TestAankoop goed ontvangen, waarvoor dank. We begrijpen dat het uitstellen van een opleiding vervelend kan zijn en appreciëren je geduld tot nu toe. Zoals eerder aangegeven is een terugbetaling niet voorzien zodra er al gebruik werd gemaakt van onze Switchgarantie. Dit staat zo vermeld in onze algemene voorwaarden. Dat gezegd zijnde, willen we uiteraard samen tot een oplossing komen. Daarom zullen we in jouw geval uitzonderlijk opnieuw toestaan om opnieuw naar een andere opleiding over te stappen. We nemen graag persoonlijk met jou de mogelijke alternatieven door, zodat je een opleiding kunt kiezen die past bij jouw planning en interesses. Je mag ons rechtstreeks contacteren via ons e-mailadres, dan bekijken we samen meteen de opties en zorgen we ervoor dat je snel opnieuw kan starten. Alvast bedankt voor je begrip — we staan klaar om je verder te helpen. Met vriendelijke groeten, Freya 03 292 33 33 www.centrumvooravondonderwijs.be De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Centrum Voor Avondonderwijs vzw staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Dit bericht is opgemaakt onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Op wo 29 okt 2025 om 20:30 schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

N. B.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

03/11/2025

Beste, Ik ga niet opnieuw kiezen voor een andere opleiding, die zeer zeker ook steeds uitgesteld zal worden. Ervaring met jullie instantie leert me dat, welke opleiding ik ook kies, de startdata steeds worden uitgesteld waardoor ik NOOIT aan een opleiding kan starten. De opleiding 'voedingsconsulente' en nu 'toerisme en recreatie' werden beide meermaals uitgesteld. Jullie bieden me steeds de kans voor een andere opleiding, waarna dan blijkt dat die ook steeds wordt uitgesteld. Ik heb mijn inschrijvingsgeld betaald in september 2023!. Dit wil zeggen dat jullie ruim 2 jaar geleden wel met plezier mijn inschrijvingsgeld aannemen, maar totnogtoe geen enkele opleiding starten. Dit ruikt naar oplichting. Ik zie dus genoodzaakt verdere stappen te ondernemen wanneer jullie niet aan mijn vraag kunnen voldoen. Ik wil mijn opleidingsgeld teruggestort zien, daar geen enkele opleiding die jullie aanbieden effectief van start gaat.

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: N. B.

07/11/2025

Beste, Dank voor uw bericht. Het spijt ons te horen dat wij u geen passend alternatief konden aanbieden. Wij willen u laten weten dat uw aanvraag tot terugbetaling van het inschrijvingsgeld reeds is doorgegeven aan onze boekhouding op 3/11/2025. De behandelingstermijn bedraagt ongeveer één maand, waarna het bedrag zal worden teruggestort op het door u gebruikte betaalmiddel. Wij begrijpen uw frustratie en betreuren dat de start van de opleidingen meerdere malen is uitgesteld. Wij doen ons best om de opleidingen volgens planning te organiseren, maar soms kunnen onvoorziene omstandigheden leiden tot wijzigingen. Vriendelijke groeten, Kim Peeters 03 292 33 33 www.centrumvooravondonderwijs.be De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Centrum Voor Avondonderwijs vzw staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Dit bericht is opgemaakt onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Op ma 3 nov 2025 om 13:01 schreef klachten@test-aankoop.be:

N. B.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

03/12/2025

Beste, We zijn nu 1 maand verder, en de beloofde terugbetaling is niet gebeurd. Deze loze belofte lijkt in lijn te liggen met mijn eerdere ervaringen met het Centrum voor Avondonderwijs. Graag ontvang ik spoedig mijn terugbetaling voor de opleiding die tot treures toe werd uitgesteld!

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: N. B.

04/12/2025

Beste, Bedankt voor uw bericht. Uw aanvraag van 3 november werd correct geregistreerd en is momenteel nog in verwerking bij onze financiële dienst. We begrijpen dat het langer duurt dan verwacht en we volgen dit nauw op. Zodra de verwerking is afgerond, ontvangt u spoedig een update van ons. Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben, laat het ons gerust weten. Met vriendelijke groet, Kim Peeters 03 292 33 33 www.centrumvooravondonderwijs.be De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Centrum Voor Avondonderwijs vzw staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Dit bericht is opgemaakt onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Op wo 3 dec 2025 om 10:15 schreef klachten@test-aankoop.be:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform