SituatieschetsOp 07/01/2019 ontvang ik van de firma Vaillant de factuur 26002967 voor het onderhoudsabonnement 256443 van mijn Vaillant verwarmingstoestel.Ik betaal onverwijld op 14/01/2019 het bedrag van 125,05 Euro. Ik wacht op afspraak, want zo werkt dat bij die firma: eerst betalen en dan wordt afspraak gemaakt.Op 16/01/2019 TWEE DAGEN na deze betaling valt mijn verwarmingstoestel in panne. Ik contacteer mijn loodgieter die vaststelt dat het toestel stuk is. Het is 16 jaar oud en moet dus vervangen worden, onmiddellijk, en het is koud!Dezelfde dag neem ik contact met Vaillant voor terugbetaling van het betaalde bedrag want onderhoud heeft dan ook geen zin meer. Vaillant weigert het bedrag terug te betalen en verwijst naar Art. 6.5 van de Generale Voorwaarden. Ik heb dus betaald voor een onderhoud dat zinloos is en waarvoor geen TEGENPRESTATIE is gebeurd! Het argument dat ik sinds 1991 trouwe klant (en steeds correcte betaler) bij hen ben, heeft in hun ogen geen betekenis, geen waarde.4 Vaillant toestellen geplaatst in mijn huis, Volhardingstraat 53• gelijkvloers: Willems bvba, centrale verwarming, factuur 10423, dd 12/06/1991 Vaillant type VCW voor Thermo-compact (T3,..) 22kW• 1ste verdiep links: Willems bvba, centrale verwarming, factuur 10424, dd 12/06/1991 Vaillant type VCW voor Thermo-compact (T3,..) 22kW• 1ste verdiep rechts: Willems bvba, centrale verwarming, factuur 20043, dd 17/01/1992 Vaillant type VCW voor Thermo-compact (T3,..) 22kW• 2de verdiep: Alcobo bvba, factuur 02/062, dd 20/12/2002 Vaillant type ecoMAX exclusiv VHR-C 35––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––16/01/2019E-mail verstuurd aan finance@vaillant.beGeachteVandaag heeft mijn loodgieter geconstateerd dat mijn verwarmingstoestel Vaillant na 16 jaar stuk is waardoor ik genoodzaakt ben een ander toestel te plaatsen.Het door u voorziene service bezoek CTRORD-0021961935 heeft hierdoor geen nut. Gelieve dan ook de reeds betaalde factuur 26002967 van 125,05 EUR terug te willen storten en mijn onderhoudscontract CNTR-0001177445 stop te zetten. Dank bij voorbaatHoogachtendFrank Andries Volhardingstraat 532020 Antwerpen0478 216 513––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––12/02/2019Antwoord van Vaillant: Your request to finance@vaillant.be: Factuur 26002967 Mijnheer Andries, Hierbij bevestigen wij u de ontvangst van uw @/brief op 16/01/2019 betreffende de opzeg van uw contract. Het contract wordt op 11/02/2019 beëindigd, rekeninghoudend met de opzeggingstermijn van één maand. Volgens Art. 6.5 van de Generale Voorwaarden : “Bij voortijdige opzegging door de klant, zal enige reeds betaalde vergoeding aan Vaillant definitief verworven blijven”, volgt er geen restitutie van het betaalde bedrag. Indien u nog vragen of opmerkingen heeft, aarzel niet ons te contacteren. Wij helpen u graag verder. Met vriendelijke groeten, Contractendienst VaillantPhone: 02 334 93 52 finance@vaillant.be - www.vaillant.be ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––Aan de adviseur van Testaankoop Mijn concrete vragen zijn:1. heb ik als consument het recht om een reeds betaald onderhoud te annuleren binnen x aantal dagen wegens het niet meer functioneren van mijn verwarmingstoestel en mijn geld terug te vragen?2. kan deze situatie niet beschouwd worden als een geval van overmacht (noodzaak onmiddellijke vervanging toestel wegens winterkou)?3. wat houdt een bedrijf als Vaillant tegen om goodwill te tonen t.o.v. een trouwe klant sinds 1991 met 4 Vaillant verwarmingstoestellen in zijn huis?Ik dank u reeds bij voorbaat voor uw welwillende tussenkomst