Terug

Terugbetaling BTW na plaatsing keuken

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. P.

Naar: IKEA BELGIUM

09/12/2025

Op 27/2/25 kocht ik bij IKEA een keuken waarvoor ik 21% BTW heb betaald. Zoals voorzien bij aankopen die in aanmerking komen voor het verlaagde tarief van 6%, werd mij meegedeeld dat het verschil in BTW zou worden teruggestort. Ik heb het formulier hiervoor na de plaatsing naar Ikea gestuurd. Dit gebeurde op 23/5/25. Na verschillende mails en telefoontjes kreeg ik op 6/11/25 de aangepaste factuur. Hierop stond te lezen dat het verschuldigde bedrag binnen de 10 dagen op mijn rekening ging staan. Dit is echter nog steeds niet gebeurd. Ik wacht dus al meer dan 6 maand op dit bedrag. Bij de klantendienst kunnen ze enkel een mailadres geven want deze dienst wordt door een extern bedrijf geregeld. Mails worden echter niet beantwoord. Ik vind dit echt malafide praktijken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform