Geachte, Ik schrijf u na herhaaldelijke pogingen om Booking.com te bereiken omtrent een boeking in Frankrijk die fout afliep waarbij Booking.com als tussenpersoon fungeerde. De situatie hieronder beschreven bevat geen persoonlijke gegevens, deze kunnen steeds overgemaakt worden op aanvraag door de consumentenorganisatie Test-Aankoop. Op 25 juli 2021 was ik met enkele vrienden op doortocht in Frankrijk. Daar ons reisprogramma niet vaststond, besloten wij in de vroege namiddag te boeken bij een accommodatie in Montpellier voor een overnachting diezelfde avond. Het betrof een appartement dat uitgebaat werd door een private persoon. Via Booking.com reserveerden wij dit appartement en haalden wij de waarborg contant af volgens de instructies die voorhanden waren. Al snel kregen we een reserveringsbevestiging en werd overeengekomen tussen 17u en 18u af te spreken aan het appartement om daar verdere instructies af te wachten. Om 17u waren wij aanwezig aan het appartement, waar wij ruim een uur gewacht hebben. Toen het steeds donkderder en later werd, werd besloten op te splitsen. Een deel van onze groep bleef ter plaatse en het andere deel ging op zoek naar alternatieven om te overnachten. Ik wil hierbij graag duidelijk stellen dat wij gedurende deze wachttijd ettelijke keren contact hebben proberen opnemen met de accomodatie enerzijds door herhaaldelijk te bellen en berichten te sturen en door de klantendienst van Booking.com te bellen anderzijds. Van geen van beide partijen ontvingen wij een antwoord. Toen de avond viel werd beslist uit noodzaak een ander hotel te boeken, het was toen ver na 18u, het uiterste uur waarop wij instructies zouden ontvangen. Eenmaal op de hotelkamer raakten wij eindelijk binnen bij de klantendienst van Booking.com waarbij bevestigd werd dat de betaling niet van de creditcard zou afgehouden worden. Wat de meerprijs van het hotel betreft in vergelijking met het appartement, hierover zei men ons dat deze niet kon gecompenseerd worden, daar de nieuwe boeking niet via hen gebeurde. Wij zijn bereid ons hier achter te zetten, maar de betaling van de accommodatie waar wij nooit waren, gaat absoluut een brug te ver. Na de reis merkte de persoon die de boeking uitvoerde dat het volledige bedrag van 174,00 euro dan toch van de rekening werd afgehouden. Wij contacteerden Boeking.com opnieuw, ditmaal kregen wij te horen zelf contact op te nemen met de accommodatie. De accommodatie bereiken is nooit gelukt, deze is geheel onbereikbaar op beide telefoonnummers. Er werden berichten gestuurd naar Booking.com, deze bleven onbeantwoord. Bij verdere telefoongesprekken waar wij enorm lang in wacht gezet werden, werd gewoonweg afgelegd wanneer men zogezegd onze reservatie aan het nakijken was. Kortom, Booking.com is geheel onbereikbaar voor onze vragen omtrent deze onverwachte afhouding op het bankaccount van één van de reizigers. Wij overwogen eerder reeds een aangetekende ingebrekestelling te versturen, maar waren bang dat deze fout zou terechtkomen gezien onze eerdere ervaringen met de onderneming.Ik dank u alvast in naam van het voltallige reisgezelschap voor uw moeite en verdere opvolging. Ik ben steeds bereikbaar voor verdere vragen via mijn account op Test-Aankoop, telefonisch en per mail. Met vriendelijke groeten,een ontevreden reiziger Dit bericht werd geschreven volgens de instructies die Test-Aankoop verschafte. Zo werd ook gevraagd geen persoonlijke gegevens te vermelden.