Terug

Terugbetaling blijft uit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: FNAC BELGIUM

24/10/2023

Beste, op 13/10 maak ik een bestelling via de 2eHands afdeling van Fnac (online). Echter wordt die bestelling door Fnac, na enkele uren gecanceld omdat het artikel niet voorradig is. Op mijn account staat wel de verwerking en dat het bedrag is terugbetaald, maar na 11 dagen (vandaag 24/10) is er nog steeds niets terugbetaalt/ontvangen. Waar blijven mijn centen en waarom moet een terugbetaling zo lang duren, maar moet de klant wel Stante pede betalen wanneer ze iets aankoopt?

Berichten (4)

FNAC BELGIUM

Naar: S. B.

25/10/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Volgens ons systeem zou de terugbetaling reeds in orde zijn, onze boekhouding bevestigd ons dat deze uitgevoerd werd op 16/10/2023 om 18u20.In bijlage kan u hiervan een screenshot terugvinden die wij door hebben gekregen vanuit onze boekhouding.Kan u dit bekijken op de Mastercard waarmee de betaling gebeurd is ? Het kan zijn dat dit een tijdje neemt om zichtbaar te komen maar wij kunnen bevestigen dat het bedrag niet meer bij ons is.Alvast bedankt voor uw medewerking !Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be

S. B.

Naar: FNAC BELGIUM

25/10/2023

Beste, dat staat ook zo vermeld op mijn Fnac account, maar Revolut houd vol dat ze het geld niet ontvangen heeft. Ze vragen de ARN-code van de handeling. Dat is een code die pas wordt afgeleverd, wanneer de betaling effectief werd uitgevoerd. Bezorgt u ons die niet, dan blijven we aandringen via Testaankoop op de terugbetaling.

S. B.

Naar: FNAC BELGIUM

27/10/2023

Beste, op uw oorspronkelijke reactie vroeg u mij te wachten tot vrijdag (vandaag). Ondertussen stel ik vast dat u uw reactie wijzigde met andere een andere tekst. Tot mijn spijt is de betaling nog steeds niet ontvangen bij mijn bank - Revolut. De bank vraagt naar de ARN-code van die terugbetaling, niet naar een bevestiging van uw boekhoudafdeling dat de betaling zou gebeurt zijn (dat is geen bewijs van de uitvoering, maar een opdracht tot... intern. Indien u ons deze ARN-code niet bezorgt, dan nemen wij verdere stappen met een advocaat, teneinde onze terugbetaling te kunnen ontvangen. Erg spijtig dat dit veel sneller en efficiënter had kunnen opgelost worden door ons meteen de juiste informatie te bezorgen.

S. B.

Naar: FNAC BELGIUM

29/10/2023

Ondertussen werden alle terugbetalingen op mijn rekening gestort (Vanden Borre en FNAC). Ik vermoed dat het eerder aan de bank lag en niet zozeer aan beide bedrijven. Eerdere terugstortingen naar mijn Belgische ING-rekening waren op enkele dagen wel in orde (Vanden Borre), terwijl alle terugbetalingen naar dezelfde bank Revolut (van verschillende bedrijven) leken te zijn verdwenen. Ondertussen werden alle verschuldigde bedragen teruggezet op mijn rekening en gebeurde dit vreemd genoeg op een zaterdag, terwijl dit soort verrichtingen normaal gezien niet plaatsvinden tijdens het weekend. Ik vermoed dat de bank deze verrichtingen (de terugbetalingen) waarschijnlijk manueel uitvoerde, want ook tegen de bank zelf had ik ondertussen een klacht geformuleerd bij Testaankoop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform