Terug

Terugbetaling bij slotfactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. S.

Naar: ELEGANT

07/06/2022

BesteOp 15/12/2021 stuurde ik jullie een mail met de mededeling dat ik verhuisde van Hoogweide 15 B te Heule naar de Seringlaan 2 te Kortrijk. Of jullie de eindafrekening voor gas en elektriciteit konden opmaken.18/12/2021: mail van Evelyn van Elegant dat ik de documenten naar haar mocht doorsturen.20 /12/2021: ik stuur het overnamedocument van Seringlaan 2 te Kortrijk door19/01/2022: mail van Evelyn van Elegant dat het document van Hoogweide 15 B ontbreekt.24/01/2022: document van Hoogweide wordt doorgestuurd, niet getekend door de nieuwe huurder.28/01/2022: mail van Evelyn dat ze een door beide partijen ondetekend document wil.De nieuwe huurder is zeer moeilijk te bereiken...14/02/2022: eindafrekening voor aardgas wordt opgemaakt22/02/2022: brief in de bus van Fluvius dat er nog geen energieleverancier werd aangeduid sinds 15 december en dat ze binnenkort gaan afsluiten, ik mail naar Evelyn van Elegant.25/02/2022: mail van Evelyn van Elegant dat zij inderdaad de nieuwe leverancier zijn vanaf 15/12/2021 en Fluvius op de hoogte brachten.04/03/2022: Khitam van Elegant stuurt de nieuwe contracten voor gas en elektra door. Hoogweide 15 B staat nog altijd vermeld als leveringsadres voor Elektriciteit, naast Seringlaan 2...09/04/2022: eindelijk heb ik een ondertekende versie van het energie-overnamedocument, en dit wordt doorgestuurd naar Evelyn van Elegant. Op dit document de meterstanden die samen met de nieuwe huurder werden opgenomen op 26/12/202121/04/2022: Tineke van Elegant bevestigt ontvangst en stopzetting in de Hoogweide.08/05/2022: de eindafrekening voor elektriciteit voor Hoogweide 15 B volgt, met de meterstanden die opgenomen werden op 08/04/202210/05/2022: ik stuur een mail naar Tineke van Elegant om te melden dat de meterstanden op de eindafrekening niet overeenstemmen met de meterstanden van 26/12/2021. De verschillen zijn érg groot, 264 kWh in dag- en 198 kWh in nachttarief. 20/05/2022: Tineke van Elegant antwoordt dat het mijn schuld is omdat ik het energieovernamedocument veel te laat aan hen bezorgde en ik mijn verhuis te laat aan hen doorgaf. Ik ben verantwoordelijk...20/05/2022: ik antwoord met deze hele conversatie aan Tineke van Elegant dat ik de eerste melding van verhuizing al deed op 20/12/2022 en het document bezorgde op 19/01/2022.Er volgt tot op heden geen enkele reactie meer...Ik stel vast dat er voor aardgas geen enkel probleem was om de eindafrekening te maken op basis van een energieovernamedocument dat enkel door mij werd ondertekend, en voor elektriciteit wel. Uiteraard vraag ik dat de eindafrekening opnieuw gemaakt wordt en dit op basis van de meterstanden die al op 26/12/2021 werden opgenomen.... Blijkbaar betaalde ik in de periode 26/12/2021 t.e.m. 09/04/2022 de elektriciteit voor de nieuwe huurder


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform