Terug

Terugbetaling beloofd, maar niet gekregen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. K.

Naar: Cool blue

06/04/2022

Op 4 december 2019 kochten wij een Ecovacs Deebot 605 met Ergo Apparatuurverzekering via de webshop. Op 16 oktober 2020 stuurde wij de robot voor de eerste maal retour omdat deze plots weigerde verbinding te maken met ons WiFi-netwerk waardoor de robot dus niet meer dagelijks automatisch begon te stofzuigen. Wij kregen de robot terug met de boodschap dat ze het probleem niet konden reproduceren. Na 2 dagen werd deze opnieuw retour gestuurd omdat het probleem niet was opgelost. Vervelend, maar we kregen de boodschap dat de fabrikant 3 maal de mogelijkheid krijgt om dit te herstellen voordat jullie overgaan tot het zoeken van een oplossing. (zie eerste bijlage) In december 2020 ging hij dus voor de 2e maal in retour. Het product werd hersteld zoals gemeld werd bij de herverzending (zie tweede bijlage). In april 2021 moest het product voor de derde maal in retour wegens hetzelfde probleem. Vervelend, maar soit, wij kregen de belofte dat dit de laatste keer was en dat we daarna een voucher zouden krijgen voor het aankoopbedrag. (zie derde bijlage). We voelden ons ergens nog gehoord. Maar ook deze keer kon het probleem niet worden gereproduceerd. Begin 2022 deed het probleem zich dus een vierde keer voor. Het product moest weer retour worden gestuurd, maar we hadden een positief vooruitzicht want het werd herbevestigd dat we een voucher zouden krijgen. (zie bijlage 4). En wat blijkt vandaag: Het probleem kan niet worden gereproduceerd en dus krijgen we geen voucher. Sterker nog: het toestel is reeds al +100 dagen over zijn 2 jaar garantie dus we kunnen het niet crediteren of omruilen (zie vijfde bijlage). Dat is dus echt de mensen aan het lijntje houden.De bijlagen kunnen jullie hier zien: https://www.facebook.com/CoolblueBelgie/posts/5274597299269753?__cft__[0]=AZUBpz2TrZWcvA3DUms3gG8iInsM4qQfdoHwaLdDg2mXX81AT2WMzDRSGt9jDfLg3KF43BScFkCU984M_rTY6Ap8EhaxWvui6hV0-6kSIMqkIV9lemYjkJW9VKroJGYayW654NEx96zosmrB8tKVuhd2&__tn__=%2CO%2CP-R

Berichten (3)

Cool blue

Naar: J. K.

07/04/2022

Beste,Bedankt voor je bericht. Jammer om te vernemen dat je Ecovacs Deebot 605 nog steeds defecten vertoont. Ik heb de laatste retour er even bijgenomen en daaruit blijkt dat de robotmaaier wel gewoon verbinding maakt met het netwerk. Hij werd daarom dan ook gisteren reeds retour gestuurd met deze zending. Ik wil je vragen om het product bij aankomst te testen. Mocht het hierna toch nog niet werken, dan kunnen we inderdaad uitkijken naar een alternatieve oplossing.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On April 6, 2022, 7:59 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

J. K.

Naar: Cool blue

07/04/2022

Beste Tim,Dat is steeds het probleem. Dat het niet kan worden geproduceerd. Daarom ook dat ik via Messenger bij de laatste retour een filmpje had gestuurd, zodat jullie kunnen zien dat het probleem zich hier wel degelijk voor doet. De retour is verstuurd naar mijn oude adres, dus nu nog even wachten dat hij terug komt naar jullie en deze terug naar mij kunnen sturen, waarna ik hem kan testen. Meestal loopt het dan enkele weken goed, waarna het opnieuw fout loopt. En dit al sinds de aankoop van het product. Daarom was ik ook blij dat een jaar geleden een voucher werd beloofd, want het product is al meer heen en weer gestuurd dan dat het werkte naar behoren.

Cool blue

Naar: J. K.

08/04/2022

Beste Jessie,Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als het na enkele weken fout loopt. Het is ook opvallend dat het na een bezoek aan de hersteldienst, waar niks hersteld wordt, weer werkt. Wellicht komt het omdat het toestel gereset wordt bij het herstellen en is het het proberen waard als het toestel na enkele weken weer met het netwerk sukkelt.Hopelijk komt het toestel weer snel bij ons retour, zodat we het naar het juiste adres kunnen sturen. Sorry voor de vertraging en ik ben benieuwd naar hoe je Ecovacs het bij jou doet.'”Met vriendelijke groet, Pieter van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Coolblue.be Borsbeeksebrug 28 2600 Berchem E-mail: klantenservice@coolblue.be Tel: 03 808 27 00--- original message ---On April 7, 2022, 11:01 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform