Terug

Terugbetaling "borg"

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

G. H.

Naar: Sunweb

05/10/2025

Beste, Wij boekten een reis naar Madeira via Sunweb en huurden een auto via Sunny Cars. Op 11-08-2025 arriveerden wij in Madeira. Wij pikten de huurauto ( Funchal Drive ) op maar stelden vast dat het voertuig defect was ( versleten koppeling ). De afstand tussen Funchal Drive, waar wij de auto oppikte en het hotel dat boven op een berg lag was ongeveer 18 km. Op 12-08-2025 meldden wij het probleem bij Funchal Drive en verzochten hen het voertuig te komen ophalen omdat ik de auto niet meer vertrouwde in de bergen. Funchal Drive stelde voor om met het voertuig naar hun bedrijf te komen. Funchal Drive kon geen ander voertuig ter beschikking stellen en stuurde ons terug de baan op met hetzelfde defecte voertuig. Wij beperkten onze auto-uitstappen tot het strikt minium. Op zaterdag 16-08-2025 begaf de koppeling finaal. Het voertuig moest getakeld worden en werd ons een ander voertuig ter beschikking gesteld, welke wij maandag 18-08-25 ingeleverd hebben. Funchal Drive stelt ons in gebreke en verantwoordelijk voor de herstellingskosten voor een bedrag van 1.843,30 € omdat het volgens hen om een bestuurdersfout ging. Er werd in eerste instantie 1.000 € van onze rekening gehaald. Die na klacht van ons teruggestort werd. Maar later werd 298,40 € afgehaald van de bankrekening. Van alles hebben wij schriftelijke bewijsstukken. ( de onmiddellijke in kennisstelling van het defect, enz ). Bij thuiskomst werd Sunweb onmiddellijk van deze feiten in kennis gesteld en hebben wij een claim van 705 € ingediend ( = kostprijs huurauto) omdat wij geen normaal gebruik van de huurwagen genoten. Na 6 weken ( = redelijke termijn ) nog geen beslissing van Sunweb noch terugbetaling van de "borg" ( 298,40 € ) Graag uw advies, Gaston Houben

Berichten (2)

Sunweb

Naar: G. H.

05/10/2025

Beste reiziger, Bedankt voor je e-mail. We hebben deze ontvangen en geregistreerd onder referentienummer 4107830. Wij nemen jouw e-mail zo snel mogelijk in behandeling. Als jouw e-mail over een klacht na thuiskomst gaat, streven we ernaar binnen 6 weken te reageren. Vriendelijke groet, Afdeling Customer Support Aan Zo, 5 Okt om 1:00 PM , Klachten klachten@test-aankoop.be schreef: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Sunweb

Naar: G. H.

13/10/2025

Beste Testaankoop, Hierbij de reactie die ik naar de klant heb verzonden: Beste Karen, Dank je wel voor jouw bericht. Ik heb een bericht van testaankoop binnen gehad betreft jouw melding. Gisteren en vandaag heb ik je geprobeerd te bellen maar helaas kreeg ik je niet aan de lijn. Ik heb tussentijds navraag gedaan bij Sunny Cars voor de vragen die ik voor jou heb ingediend. Op 29-08 heb ik deze direct voor jou ingediend nadat ik je terugkoppeling heb ontvangen. Zoals ik eerder aan je heb aangegeven kan het tot 30 werkdagen duren voordat we een reactie van Sunny Cars mogen verwachten. Sunny Cars heeft nog geen reactie ontvangen van het verhuurbedrijf, ze zijn er inmiddels wel mee bezig maar wachten nog op antwoord. Wat ze wel aangaven aangezien ik tussendoor contact heb opgenomen is dat het bedrag van € €1854.30 eerst betaald dient te worden en dan kan je deze bij Sunny Cars indienen. Zij werken volgens deze procedure welke ook in hun voorwaarden omschreven staat. Ik heb een e-mail van Sunny Cars ontvangen die ik hieronder toevoeg waar je direct op kan reageren als je het gevraagde bedrag betaald hebt. Beste Gina, Bedankt voor de schademelding aan de huurauto van je klant. Namens en in opdracht van Sunny Cars GmbH vergoeden wij graag het ingehouden eigen risico, mits er aan de onder punt 6 van de algemene reisvoorwaarden van Sunny Cars GmbH genoemde voorwaarden is voldaan. Om het bedrag snel te kunnen uitkeren vragen wij je om gebruik te maken van ons online schadeformulier: s:service.sunnycars.com/DamageReport/?resId=14026039hash=A72A2D80D443701BCC8390F7E0B429F6PageType=0 Je kunt de link doorsturen aan je klant zodat deze als huurder van de auto aan ons kan doorgeven wat er precies is beschadigd en hoe de schade is ontstaan. Ook vragen we om direct onderstaande documenten te uploaden. Op deze manier kunnen wij de aanvraag zeer snel behandelen. - Eindfactuur van de verhuurpartner ter plaatse - Betaalbewijs (bv creditcardafschrift) - Huurcontract - Schaderapport van de verhuurpartner ter plaatste - Politierapport (indien beschikbaar) Hartelijk dank voor je medewerking! Zodra het dossier bij ons compleet is keren we het schadebedrag direct aan de klant uit. Mochten er nog aanvullende vragen zijn of zaken ontbreken, dan nemen we hiervoor contact op met de klant. NB: Uiteraard kun je ook per post of e-mail de declaratie aan ons toesturen, houd dan wel rekening met een verwerkingstermijn van een aantal weken. Met vriendelijke groet, Patricia Customer Care Expert Sunny Cars Ik ga ervan uit je voldoende te hebben geinformeerd en als ik reactie krijg over de andere vraag neem ik weer contact met je op. Namens Sunweb wens ik je voor nu een mooi weekend toe. Vriendelijke groet, Gina Customer Aftercare tel. +32 32577951 Aan Zo, 5 Okt om 1:00 PM , Sunweb customersupport@sunweb.be schreef: Beste reiziger, Bedankt voor je e-mail. We hebben deze ontvangen en geregistreerd onder referentienummer 4107830. Wij nemen jouw e-mail zo snel mogelijk in behandeling. Als jouw e-mail over een klacht na thuiskomst gaat, streven we ernaar binnen 6 weken te reageren. Vriendelijke groet, Afdeling Customer Support Aan Zo, 5 Okt om 1:00 PM , Klachten klachten@test-aankoop.be schreef: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 15 oktober 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform