Terug

Terug betaling Dentalia voor kankerpatient

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Helan (Partena en OZ)

08/10/2024

Reeds jaren ben ik bij dit ziekenfonds aangesloten. De eerste naam was V.E.M.U.R.EL LATER PARTENA Ik heb reeds enkele jaren een dentalia plus verzekering die 2200 € kosten dekt. Sinds kort is deze opgetrokken naar 4000 € voor kankerpatiënten. Reeds jaren heb ik CML Chronische myloide Leukemie waarvoor ik dagelijks 600 milligram chemo in tablet vorm neem. Ik vroeg of ik in aanmerking kwam voor dit voordeel, negatief. Nieuwe klanten kunnen dit wel. Mijn aansluiting datum was al veel te lang bezig. Dus je kunt best kanker hebben als bij dit ziekenfonds wil aansluiten. Op kanker staat geen uur, dag, maand of jaar. Ik voel mij gewoon buitengesloten !!!! 4Korte beschrijving van uw probleem

Berichten (1)

Helan (Partena en OZ)

Naar: J. V.

08/10/2024

Beste meneer Van de Vondel, Bedankt voor het delen van uw opmerkingen. Uw feedback helpt ons om onze dienstverlening bij Helan continu te verbeteren. Naar aanleiding van uw vraag hebben we de algemene voorwaarden van Dentalia Up nogmaals bekeken. Uit uw dossier blijkt dat u vorig jaar al toelichting heeft ontvangen over uw aansluiting bij Dentalia Up. Het klopt dat de vergoeding voor de Kanker Waarborg Zware Ziekten enkel van toepassing is wanneer de diagnose van kanker gesteld wordt na de aansluitingsdatum bij Dentalia Up. Dit is een voorwaarde om de betaalbaarheid van de verzekering te waarborgen, waardoor we hierop helaas geen uitzonderingen kunnen maken. Wel hebt u recht op de reguliere tussenkomsten voor preventieve tandzorg, herstellende tandzorg, parodontologie, tandprothesen, tandimplantaten en orthodontische behandelingen. Voor meer informatie hierover verwijs ik u graag naar de algemene voorwaarden van Dentalia Up die u bij uw aansluiting ontvangen hebt. Hebt u verder nog vragen over de terugbetalingen, uw ziekenfondsdossier of uw verzekeringsproducten? Dan kunt u steeds terecht op uw ziekenfonds via: Het contactformulier op: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/stel-ons-je-vraag/Telefonisch op 02 218 22 22 (ma-do: 8u30-17u; vr: 8u30 tot 16u30).Vragen over je ziekenfonds of verzekering? Klik hier: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/Je kan ook de (nieuwe) app “Mijn Helan” gebruiken die je kan downloaden in je app store Met vriendelijke groet, Helan Ombudsman www.helanziekenfonds.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 8 oktober 2024 11:00 Aan: Ombudsman (Helan) ombudsman@helan.be Onderwerp: Terug betaling Dentalia voor kankerpatient CAUTION: This email originated from outside of the organization (


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform