Terug

Ten onrechte restwaarde terug gevorderd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

P. C.

Naar: Telenet

07/09/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 02/09/25 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 376,26. Dat moet echter een vergissing zijn: Er word mij ten onrechte restwaarde korting aangerekend voor een bedrag van 196,67 aangerekend. Op 07/01/2025 heb ik een toestelkorting gekregen dit via een promotie namelijk als ik een extra sim kaartje zou nemen en dit gedurende een jaar niet zou opzeggen. Op 03/03/2025 ben ik ingegaan op jullie tijdelijke promotie gratis one+ voor 6 maanden op proef. Dit heb ik opgezegd op 24/08/2025 daar deze optie voor mij niet veel waarde had. Ik heb telefonisch contact met jullie opgenomen die beweerd dat ik mijn contract gewijzigd heb op 24/08/2025. Bij deze ik heb mijn contract NIET gewijzigd betreft de extra sim kaart deze heb ik nog steeds, ik heb enkel jullie tijdelijke one+ actie stopgezet. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 179,59 en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Castille Peter

Berichten (4)

Telenet

Naar: P. C.

09/09/2025

Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hierwel.CaseId: S-40885702 Beste mijnheer Castille, Wij namen uw klacht in behandeling en komen snel bij u terug. Vriendelijke groeten, Alexandra Telenet customer relations© Telenet BV maatschappelijke zetel: Liersesteenweg4,2800Mechelen,België telenet.be tel. +32 (0) 15 66 66 66 KBO/BTW(BE)0473.416.418 RPR Antwerpen, afd.Mechelen IBAN BE11 4050 5046 1148 statementAlgemene voorwaarden

P. C.

Naar: Telenet

14/09/2025

Beste, Meer dan 20 jaar klant, nog nooit een rekening te laat betaald en nu worden wij 2 x opgelicht op 1 factuur, het spijt mij maar een beter verwoording hebben wij hier niet voor. Jullie hebben volgens ons nog zelfs niet ééns de moeite gedaan om deze na te kijken. Alvorens wij jullie aangeschreven zijn wij langs geweest bij Blue Sky Computing op de heidebaan 90 te Sint-Niklaas. Zij hebben deze factuur ten gronde bekeken wat van jullie niet gezegd kan worden en me bevestigd dat er 2 fouten zitten in deze afrekening, waarschijnlijk door een systeem fout. Zij konden dit niet rechtzetten en hebben mij aangeraden met jullie contact op te nemen. Dit hebben wij gedaan éérst 2 x telefonisch wat ons zeer slecht is bevallen en nu via deze weg. Ten éérste wij hebben ons contract NIET gewijzigd wij hebben enkel jullie tijdelijk gratis ONE+ optie genomen die 6 maanden geldig is en dan weer stopgezet. De feest promotie met de extra GSM nummer is niet gewijzigd! Ten tweede, waarom zouden wij 2 keer deze som moeten betalen? Wij hebben maar 1 toestel aangekocht! Daar wij totaal het vertrouwen in jullie kwijt zijn hebben wij deze onterechte sommen toch betaald, wij zien jullie in staat onze account te blokkeren zonder rechtmatige reden. Jullie hebben uiterlijk de tijd tot 26/09 om de onterecht opgeëiste sommen terug te betalen op ons gekend rekening nummer. Gebeurd dit niet laten jullie ons geen keuze en zullen wij verdere gerechtelijke stappen ondernemen. Wij zullen het tevens niet nalaten om hier de nodige media aan te laten besteden. Mvg, Castille Peter

P. C.

Naar: Telenet

16/09/2025

Beste, Er heeft toch iemand al de moeite gedaan om onze factuur na te kijken, maar blijkbaar nog niet grondig genoeg. IK HEB MIJN ABONNEMENT NIET GEWIJZIGD IS DIT DUIDELIJK. Jullie hebben mij erin geluisd door een tijdelijk aanbieding van One+ voor te stellen waar ik op ingegaan ben om dit uit te proberen, ik heb dit na de proef periode stop gezet hetgeen jullie zien als abonnement wijziging hetgeen verkeerd is. Dit is me ook bevestigd in jullie Telenet verdeel punt hoger vernoemd, er zit een fout in jullie systeem. Nogmaals bij deze gelieve ook deze som van 98.33 terug te storten voor 26/09. Gebeurd dit niet laten jullie ons geen keuze en zullen wij verdere gerechtelijke stappen ondernemen. Wij zullen het tevens niet nalaten om hier de nodige media aan te laten besteden. Mvg, Castille Peter

Telenet

Naar: P. C.

19/09/2025

Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hierwel.CaseId: S-41189808 Beste Mijnheer Castille, Wij bevestigen graag de ontvangst van uw klacht. Wij hopen snel bij u terug te komen met meer informatie. Met vriendelijke groeten, Kelly Telenet Value Service Center © Telenet BV maatschappelijke zetel: Liersesteenweg4,2800Mechelen,België telenet.be tel. +32 (0) 15 66 66 66 KBO/BTW(BE)0473.416.418 RPR Antwerpen, afd.Mechelen IBAN BE11 4050 5046 1148 statementAlgemene voorwaarden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform