Terug

Ten onrechte kosten aangerekend

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. M.

Naar: Mega

10/01/2024

Met een verhuizing van Luitenant Van Eepoelstraat 61 -9120 Beveren naar Amerikalei 180/0, 2000 Antwerpen breng ik Mega op de hoogte van mijn naderende verhuis en dat ik een paar maanden op beide adressen een contract zal hebben wegens verbouwingen in nieuw apt.Ik zend op 23/07 het overnamedocument van het aangekochte appartement Amerikalei 180 - Antwerpen, het overnamedocument opgemaakt op 06/07 met de correcte meterstanden. In bijlage.Nota: partner Wim Weckx kocht het apt maar ik neem de nutsvoorzieningen voor mijn rekening.Op 24/08 en 26/09 ontvang ik facturen die betrekking hebben op de periode 13/01/2023 tot 23/01/2023. Aangezien ik daar toen niet eens woonde en mijn contract pas begon op 6/07/2023 licht ik Mega in dat ze een vergissing maken.Ze zeggen me dat er iets verkeerd is gegaan en dat ze Fluvius zullen contacteren om het recht te zetten.Vervolgens ontvang ik 23/10/2023 bericht van de terugbetalingen van de woonst in Beveren waar mijn contract is afgesloten van 31 september 2023. Maar tevens ontvang ik afrekeningsfactuur van 24/01/2023 tot 27/05/2023 , dus weer voor een periode dat ik er niet woonde en met meterstanden van voor mijn intrek.Mega weigert de terugbetaling te doen van mijn afrekening in Beveren zolang de facturen - die dus niet voor mij bestemd zijn - niet betaald zijn.Na talloze mails en het antwoord dat Fluvius weigert de meterstanden aan te passen, contacteer ik Fluvius die me contacteren en laten weten dat ze van mij alleen een overname hebben op 13/01/2023 en nooit een overname hebben ontvangen van 06/07/2023. Ze bellen me en zeggen dat Mega zwaar in de fout is gegaan en dat ik de overname moet betwisten :Naar aanleiding van een telefoongesprek met een van mijn medewerkers, zien wij enkel een wissel op 13/01/2023 die is binnengekomen van Mega op uw naam.De overname van 06/07/2023 hebben zij niet bij ons geregistreerd.Zoals telefonisch aangeraden, zouden wij deze verkeerde overname eerst via Mega betwisten en desnoods kunnen zij ons het originele gevraagde overnamedocument van 13/01 bezorgen.Ik stuur Mega het antwoord van Fluvius en krijg onderstaand antwoord :Graag vat ik even de situatie samen zodoende we op dezelfde lijn zitten.Het contract is opgestart op 13/01/2023, dit komt omdat er van 13/01/2023 tot en met 06/07/2023 geen actief contract was (door de vorige eigenaar/huurder). Het systeem heeft het contract automatisch bevestigd met deze foutieve datum.De startdatum is minder van belang zolang de meterstanden maar correct zijn.Wij hebben enkel aanvragen gedaan via ons systeem en een aparte mail naar de netbeheerder toe. De meterstanden zijn informatief binnengekomen op datum van 28/05/2023, was dus niet correct is ookal was de aanvraag gedaan voor 13/01/2023 te kunnen corrigeren. De netbeheerder heeft de laatste aanvragen geweigerd. Wanneer de netbeheerder deze weigert kunnen wij weinig veranderen aan de meterstanden omdat de netbeheerder instaat voor de goedkeuring hiervan. Wij staan enkel in voor het ontvangen van de meterstanden en de facturatie ervan. Ik zal nogmaals de aanvraag doen om de meterstanden aan te laten passen van 13/01/2023, als de netbeheerder deze nogmaals weigert kunnen wij geen aanpassing doen aan de facturatie. Daarmee ook dat ik je aanraden om zelf contact op te nemen met de netbeheerder om de situatie uit te klaren. Mochten deze nogmaals geweigerd worden zal ik een aanvraag doen tot compensatie, belangrijk is dat deze aanvraag geen goedkeuring is voor een compensatie en dat onze achterliggende dienst dit moet bekijken en zo hun goedkeuring geven. Ik eis een correcte overname met correcte datum en meterstanden , ik eis uitbetaling van mijn tegoeden en creditering van de facturen die niet voor mij zijn bestemd !Het is ongehoord dat Mega mij durft aan te rekenen voor meterstanden en verbruik van voor aankoop van de woning !Ik hoop dan ook dat Mega eindelijk haar verantwoordelijkheid opneemt en dit rechtzet.

Berichten (1)

Mega

Naar: P. M.

12/01/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 12 jan 2024 08:41 CETBeste mevrouw Mawet,We hebben uw klacht goed ontvangen.Bij nazicht in het systeem kan ik zien dat mijn collega u gisteren nog op de hoogte heeft gebracht van uw dossier.Zij heeft opnieuw een meterherziening aangevraagd bij de netbeheerder.In het verleden heeft de netbeheerder onze meterherziening al eens geweigerd.Wanneer dit nu terug het geval gaat zijn, gaan wij voor u een compensatie aanvragen bij onze achterliggende dienst.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[VD9JML-N2YK4]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform