Terug

Ten onrechte een abonnement aangerekend

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. O.

Naar: Testaankoop

14/01/2025

Ik werd in september of oktober gebeld door een medewerker van Testaankoop die vroeg of ik 3 maand een gratis abonnement wou op testaankoop. Ik wou er eerst niet op ingaan maar er werd mij verteld dat ik ruim op voorhand een mail zou krijgen om eenvoudig het abonnement stop te zetten en dat ik zou moeten bevestigen voordat ik moest betalen. Ik zou ook alle info nog eens krijgen op mail om door te lezen, maar dat heb ik nooit ontvangen. In November had ik nog steeds niets gehoord, dus het zekere voor het onzekere nemende vul ik het contactformulier in met de mededeling mijn abonnement stop te zeggen. Fast-forward naar Januari, er wordt 11,98€ van mijn rekening gehaald via domiciliëring. Ik heb hier nooit toestemming voor gegeven en bovendien ben ik nooit geïnformeerd. Op mijn contactformulier had ik nooit een antwoord ontvangen, net zoals het laatste contactformulier dat ik invulde anderhalve week geleden. Voor een organisatie die instaat voor consumentenrechten is dit bijzonder hypocriet en ironisch.

Berichten (5)

Testaankoop

Naar: B. O.

16/01/2025

Geachte heer Berberi, We hebben je bericht goed ontvangen. Bij nazicht van uw abonnement, merken we op dat onze diensten op 1 oktober 2024 maart contact met u hebben opgenomen om onze organisatie aan je voor te stellen. Je hebt dan ook meteen de kans om te genieten van een abonnement aan een sterk verminderde prijs. Het pakket waarop je toen werd ingeschreven omvat een gratis proefperiode van 3 maanden. Na je proefperiode geniet je nog 9 maanden lang van een uitzonderlijke korting van 50%. Een inschrijving op 01 oktober 2024 heeft hierdoor als eerste 3 maanden, de maanden oktober, november en december. Deze waren zoals tevens vermeld gratis. Vanaf de vierde maand, zijnde januari, is de maandelijkse abonnementsbijdrage € 11,98. Naar aanleiding van je inschrijving kreeg je van ons een bevestigingsbrief waarin de voorwaarden van het abonnement en de voorwaarden tot stopzetting van het lidmaatschap staan hernomen. Je welkomstbrief kan je terugvinden op onze website test-aankoop.be in je persoonlijke ruimte: ‘Mijn account - Zie mijn overzicht - Mijn persoonlijke gegevens - Mijn abonnement - welkomstbrief - download de pdf. Zoals vermeld in deze welkomstbrief Voldoet het abonnement niet aan je verwachtingen? Dan kan je het ten laatste 15 werkdagen voor het einde van de maand stopzetten. Dat doe je door ons te bellen op 02/892.37.00, een mailtje te sturen via testaankoop.be/contact of een brief te sturen naar Testaankoop, Hollandstraat 13, 1060 Brussel.” Deze procedure werd je ook nog eens per mail bevestigd door onze abonnementendienst op 26/11/2024. (Zie mail met dossiernummer 11528263) Wij ontvingen je mail met vraag tot stopzetting op datum van 06/01/2025. De stopzetting van je abonnement werd vervolgens, volledig in lijn met de algemene voorwaarden van het abonnement, in orde gebracht met ingang van 01/02/2025. Jammer genoeg, ontving je hiervan nog geen bevestiging. We laten dit zo snel mogelijk in orde brengen. De inschrijving, de afhoudingen verbonden aan de inschrijving en de stopzetting van het abonnement stemmen volledig overeen met de voorwaarden waarmee je akkoord ging op 01/10/2024. Wij hopen je hiermee te hebben geïnformeerd. Twijfel niet om te contacteren op het nummer 028923700, als je hierover nog vragen hebt. Met vriendelijke groet, Abonnementendienst.

B. O.

Naar: Testaankoop

18/01/2025

Beste, Ik heb enkel op 24/11 een mail ontvangen van testaankoop in verband met Black friday. Dat terzijde, heb ik op 29/11/2025 via het contactformulier laten weten dat ik wou dat mijn abonnement stopgezet wordt voor ik zou moeten betalen. Dit heb ik ook vermeld in mijn tekst van het contactformulier op 6/01/2025. Ik meen daarom dat er iets misgelopen is in jullie opvolging van communicatie, maar er is dan wel ten onrechte een bedrag aangerekend. Ik weet trouwens niet of de bijlagen iets horen te bevatten, maar voor mij zijn het gewoon witte afbeeldingen.

Testaankoop

Naar: B. O.

22/01/2025

Geachte heer, Hartelijk dank voor uw bericht. Zoals vermeld in onze voorwaarden, kunnen abonnementen op elk moment worden opgezegd. Hierbij geldt echter dat elke begonnen maand als een volledige maand wordt beschouwd. Een maand begint op de eerste dag, bijvoorbeeld 1 januari, en eindigt op de laatste dag van de maand, zoals 31 januari. Het verwerken van opzeggingen en andere aanvragen vraagt om een bepaalde verwerkingstijd. Om effectief te zijn, moeten opzeggingen worden behandeld vóórdat de verzendprocedure voor onze tijdschriften van de volgende maand wordt opgestart. Als wij uw opzegging minder dan 15 werkdagen voor het einde van een maand ontvangen, kunnen we helaas niet garanderen dat de opzegging op tijd verwerkt is om de verzending van tijdschriften, en daarmee de betaling van de volgende maand, te stoppen. Uw aanvraag tot stopzetting hebben wij ontvangen op 6 januari 2025. We hebben uw abonnement dan ook stopgezet met ingang van 1 februari 2025. U ontving hierover een bevestigingsmail. Wij hebben de e-mail van 25 november nagelezen, waarin u vroeg: “Hoe lang ben ik nog gratis lid en wordt mijn lidmaatschap automatisch opgezegd nadat de gratis periode verlopen is?” Onze collega van de abonnementendienst heeft hierop de nodige informatie bezorgd. Uit deze vraag en de context kunnen wij niet opmaken dat het abonnement effectief moest stoppen na de proefperiode. Wij hebben tussen 25 november en 6 januari geen verdere e-mails of andere communicatie in uw dossier kunnen terugvinden. Mocht u in deze periode alsnog een bericht hebben verstuurd, dan nodigen wij u graag uit om ons dit door te sturen. Dit stelt ons in staat om het nodige te doen. Wij hopen dat deze uitleg duidelijkheid verschaft. Indien u nog verdere vragen heeft of meer informatie wenst, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt ons telefonisch bereiken op 025423200. Wij helpen u graag verder. Met vriendelijke groet, Abonnementendienst.

B. O.

Naar: Testaankoop

09/02/2025

Beste, Ik heb voor 25 november onderstaande vraag verstuurd. Dit zouden jullie moeten kunnen terugvinden in mijn communicatie.

Testaankoop

Naar: B. O.

10/02/2025

Hallo Brecht, We hebben je schermafbeelding goed ontvangen, maar om het bericht zelf terug te kunnen vinden in onze database, hebben we het volledige bericht nodig. Vooral het dossiernummer en de datum zijn hierbij belangrijk. (Zoals eerder aangegeven, hebben we je oorspronkelijke vraag niet kunnen terugvinden in je abonnement/dossier.) Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, De Abonnementendienst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform