Terug

ten onrechte aangerekende aanmaningskosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. G.

Naar: Engie

25/02/2023

geachte,sinds 01/12/2022 nieuwe klant. (te betalen maandelijks voorschot 300 EUR)Begin januari 2023 ontving ik 2 sms-jes met de melding van te betalen facturen. Echter nog geen factuur ontvangen. Alle e-mails nog eens bekeken of ik deze niet over het hoofd gezien hebben, echter geen mailberichten met factuur van Engie.Website bekeken en idd. er stond een openstaand saldo van 2 x 300 EUR. Echter geen detail van desbetreffende facturen...Ook gezien dat er een typfout in het e-mail adres stond.......Gebeld naar Engie om te melden dat ik niet kon betalen omdat ik geen facturen ontvangen heb en ook vermeld dat er een tikfout stond in m'n e-mail adres. (daardoor ontving ik waarschijnlijk geen e-mail met factuur.....)op 11/01/2023 heb ik onmiddellijk de 600 EUR betaald. op 13/01/2023 een bedankingsmail ontvangen van Engie om m'n e-mail adres door te geven. (geen bevestigingsmail van correctie van verkeerd getypt e-mail adres ..... maar een bedankingsmail .......)07/02/2023 voorschotfactuur ontvangen per mail. Echter hier staan aanmaningskosten bij voor een bedrag van 7,50 EUR.13/02/2023 gebeld naar Engie en uitgelegd dat deze ten onrechte aangerekend werden. De vriendelijke dame gaf me gelijk en zei dat deze kost inderdaad niet kan. Bij hen werd de fout gemaakt....Echter de aanmaningskost kon niet worden geschrapt omdat de factuur nog niet betaald was. Dit was niet mogelijk in hun systeem..... Ik mocht na betaling van de factuur terug contact opnemen met de vraag om de 7,50 EUR te schrappen. Factuur werd betaald voor 300 EUR ipv 307,50 EUR, zoals afgesproken.25/02/2023 gebeld naar Engie met de vraag of de 7,50 EUR kan geschrapt worden. Neen, niet mogelijk......Ik vroeg hem waar ik kon een klacht indienen. Bij de ombudsdienst. Toen heb ik uitgelegd dat ik Testaankoop ging contacteren.hierbij mijn vraag of jullie kunnen de 7,50 EUR laten schrappen a.u.b.Bij voorbaat hartelijk dank.mvg,Gryspeert Chris

Berichten (2)

Engie

Naar: C. G.

27/02/2023

Beste heer Gryspeert,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 25 februari 2023.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groeten,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.be ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: C. G.

16/03/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: samedi 25 février 2023 11:38À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - ten onrechte aangerekende aanmaningskosten - (CPTBE01736288-85)Klacht - ten onrechte aangerekende aanmaningskosten - (CPTBE01736288-85) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform