Deze klacht heb ik ingediend bij de ombutsman van telecom tegen Telenet.Mijn naam is Patrick Van Endert ik woonde in de Klaverlaan 24 2950 Kapellen, ik ben al 25 jaar klant van Telenet, en ben verhuist naar de Klaprooslaan 9. 2930 Brasschaat, ik woon op de hoek van de camillelaan en de klaprooslaan, de laatste aansluiting van Telenet is ongeveer 150 meter van de achterkant in de camillelaan van mijn perceel. Telenet vertelde mij dat ik een coaxkabel moest leggen van de woning tot aan de straat, dat is 80 meter, die kabel kost 8 euro de meter, plus het ingraven van een wachtbuis het huren van een graafmachine kosten rond de 2000 euro. Fluvius wil niet aansluiten omdat het hier vakantie gebied is, en ( niet mag van de gemeente Brasschaat) alhoewel ik hier een legaal adres heb,’n Ik ben gehandicapt en zit in een rolstoel, mijn internet is bij Telenet en is mijn veiligheid, ik heb een vaste telefoonlijn een signaalversterker voor de gsm, een wifi versterker gekocht van telenet + mijn veiligheid camera’s zijn verbonden met de router en mijn personenalarm. dit is mijn antwoord Klachtnummer : 2020/13135 Dossierbeheerder : Gunther Duym Telefoonnummer : 02 209 15 22 Aan de heer Patrick VAN ENDERT Klaprooslaan 9 E-mail : klachten@ombudsmantelecom.be 2930 Brasschaat Website : www.ombudsmantelecom.be Brussel, 14/01/2021 Geachte heer VAN ENDERT, Telenet informeerde ons als volgt: Meneer Van Endert wenst een Telenet aansluiting in de Klaprooslaan 9 te 2930 Brasschaat. Aan de woning van de klant is er helaas geen netwerkpunt aanwezig. Een netuitbreiding is hierbij nodig om de klant te kunnen aansluiten. Het betreft hier ook een aansluiting van meer dan 80 meter. Aansluitingen langer dan 80 meter zijn geen standaardaansluitingen en moeten op een andere manier aangelegd worden. Deze aansluitingen hebben een grote invloed op het distributienet, daarom is een nauwkeurige berekening nodig om ze goed uit te voeren. De klant had reeds de coaxkabel op privédomein klaargelegd. Bij het eerste bezoek van Fluvius waren zij echter niet op de hoogte dat de kabel in de zijstraat klaarlag en gingen zij uit van een uitbreiding van >250 meter. Uit het laatste bezoek blijkt dit nu één van 150 meter te zijn. Voor de uitbreiding van het net werd een raming opgesteld van 4249,60 €. Voor deze werken komt Telenet voor maximaal 1000 € in tussen als commerciële geste. Het restbedrag van 3249,60 € is op kosten van de klant. We verwoijzen hiervoor naar onze Algemene Voorwaarden: 7.3.5. Indien U geen bestaande en functionerende kabeldistributie-aansluiting heeft en U Telenet verzoekt U daarvan te voorzien, zullen de kosten daarvan, voorafgaandelijk aan de werken, in gemeenschappelijk overleg tussen U en Telenet worden bepaald. Indien de klant akkoord gaat, dan zal Fluvius een definitieve offerte opmaken en aan de klant bezorgen. Van zodra Fluvius de goedkeuring heeft ontvangen van de klant, starten zij met de planning van de werken en de administratieve afhandeling. Voor de uitvoering moeten er verschillende dossiers opgemaakt worden en toelatingen aangevraagd worden bij de gemeente of bij andere overheden. Deze procedure vraagt tijd. De doorlooptijd kan oplopen tot 6 maanden. Graag uw feedback op deze toelichting. Voor meer informatie kan u zich wenden tot Gunther Duym op telefoonnummer 02 209 15 22 of via het mailadres gunther.duym@ombudsmantelecom.be. Met de meeste hoogachting, Luc Tuerlinckx Ombudsmanik zit zonder internet, zonder TV en zonder vaste telefoon, maar als ik zelf 3249,60 € betaal voor hun net uitbreiding te doen, sluiten ze wel aan, ik vind dit ongehoord