Terug

Telenet weigert ondergrondse boring te doen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. T.

Naar: Telenet

03/04/2024

Beste,Ik ben ten einde raad met Telenet. Ik ben intussen al maanden aan het mailen naar Telenet voor de installatie van een dropkabel buiten (er werd vorig jaar een kabel geplaatst doch deze betreft de verkeerde kabel). Ik heb hiervoor reeds klacht ingediend bij de ombudsdienst (dossier 2023/15782). Het voorstel van Telenet was toen: een nieuwe kabel aankopen (op mijn kosten) zodat zij dan de boring kunnen uitvoeren en de kabel kunnen leggen.Na dit dossier heb ik een dropkabel gekocht die aangewezen werd door Telenet en nadien contact opgenomen met Telenet voor een ondergrondse boring te komen uitvoeren. Sindsdien word ik van onderaannemer naar onderaannemer gestuurd, telkens komen er nieuwe medewerkers aan mijn deur om 'een kabel te plaatsen', waarna ik dien te zeggen dat er eerst een boring dient te gebeuren. Vorige maand zou er een medewerker langskomen van Telenet (referentie C240201_7885328 - Rijselstraat 52), maar wederom hebben zij hun kat gestuurd en mij doorverwezen naar een andere dienst. Deze dienst belde mij deze morgen op 'om een kabel te plaatsen'. Ik heb uitgelegd dat er eerst een ondergrondse boring diende te gebeuren vooraleer de kabel kan gelegd worden, doch de persoon viel volledig uit de lucht en wist van niets.Intussen heb ik al meerdere medewerkers van Telenet aan de deur gehad de voorbije maanden, en telkens weten ze van niets en komen ze 'enkel een kabel plaatsen' die uiteindelijk niet kan geplaatst worden omdat er geen ondergrondse boring gedaan is. Ik heb ook via Whatsapp gepraat met medewerkers van Telenet, en zij zeiden me dat de volledige (ondergrondse) boring + installatie 50 EUR zou kosten. Ik heb hier ook screenshots van die dit gesprek met de medewerkers bewijzen. Doch telkens word ik doorverwezen en doorverwezen ...Mijn geduld is op met Telenet. Ik wens dat zij in de komende weken een boring komen doen en de kabel komen installeren, dit voor 50 EUR (zoals ze gemeld hebben via Whatsapp). Normaal ben ik een heel vriendelijk persoon, maar mijn geduld is volledig op. Excuses voor deze rechtlijnigheid, maar Telenet stuurt me constant van puntje naar paaltje. Ik ben zelfstandig en dien telkens tijd vrij te maken voor medewerkers van Telenet om afspraken waar dan geen oplossing uit de bus komt. Dit is tijd waarvoor ik dan zelf geen geld kan verdienen, en na deze 4 maanden begint de tijd die ik verloren heb voor mijn zelfstandige activiteit aardig op te lopen. Ik kan het me niet meer permitteren om tijd vrij te maken voor Telenet voor weer een afspraak die op niets uitdraait. Ik kan bijna niet anders meer dan mijn uren die ik spendeer aan hen beginnen door te rekenen aan Telenet, want dit is mijn broodwinst. Kunnen jullie mij aub verder helpen met deze zaak? Ik ben voor Telenet slechts een nummer in hun bedrijf van miljoenen klanten, maar voor mij begint dit echt de spuigaten uit de lopen.P.S. Ik heb ook reeds geïnformeerd om klant te worden bij Proximus, doch volgens Proximus kan hier op mijn woonadres geen Proximusaansluiting liggen. Dus ben ik 'genoodzaakt' om klant te worden bij Telenet.Met vriendelijke groeten,J.

Berichten (1)

Telenet

Naar: J. T.

04/04/2024

Beste,Wij hebben uw klacht goed ontvangen, waarvoor dank.U koos ervoor om eveneens uw klacht in te dienen bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie.Bijgevolg sluiten wij dit dossier, alle communicatie dient via Ombudsdienst te verlopen.Met vriendelijke groet,Telenet klantendienstConfidential - LimitedConfidential - Limited Confidential - Limited***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform