Terug

TELENET - Overname privé naar business al 3 maanden vast

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: Telenet

14/05/2024

Beste,Op 30.01.24 hebben wij bij Telenet een aanvraag gedaan voor overname van Particulier (bestaande klant bij Telenet) naar Business (nieuw klant bij Telenet) van al onze diensten (2 gsm-nummers, internet, vaste telefonie en TV).Op 02.02.24 ontvingen we de bevestiging van Telenet met de samenvatting van onze Business overeenkomst. Sinds 02.02.24 ondervinden we volgende problemen- Wifi werkt slecht en nog maar op enkele plekken in huis, maar niet meer in het kantoorgedeelte.- Bij 1 gsm nr. is de data-simkaart gedeactiveerd waardoor enkel nog data mogelijk is per verbruik, wat de kosten torenhoog doet oplopen.Sinds eind april is de data op dat nummer zelfs geblokkeerd, waardoor we een extra abonnement hebben moeten afsluiten om alsnog data te hebben.NB: Het deblokkeren van de data is volgens Telenet onmogelijk omdat dat moet gebeuren door de “achterliggende dienst” (zie verder).De eerste dagen en weken hebben we meermaals urenlang telefonisch contact opgenomen met Telenet.Er werd ons toen telkens gemeld dat er een “error” was in het overname-systeem, maar dat de achterliggende dienst ermee bezig was.We zijn in maart en april wekelijks contact blijven opnemen met Telenet voor een stand van zaken, maar er beweegt en verandert niets.Wanneer we vragen naar hoelang dit nog kan duren, krijgen we het antwoord dat ze dat niet weten, want het ligt aan de achterliggende diensten (in het buitenland) waar de medewerkers van Telenet zelf geen contact mee hebben, maar dat het misschien nog wel weken of zelfs maanden kan duren. Aangezien we met onze diensten vastzitten in een error binnen het systeem van Telenet kunnen we niet overschakelen naar een andere operator en zitten we muurvast. We zijn afhankelijk van onbereikbare diensten van Telenet en moeten dus (nog lang?) afwachten. Maar intussen kunnen we niet degelijk werken, bellen of printen omdat we geen wifi hebben in ons kantoor en is het met 1 GSM vaak sukkelen om data te kunnen gebruiken en dus ook om degelijk te werken en functioneren.We vinden het onwaarschijnlijk dat ze bij Telenet het probleem niet kunnen oplossen.Welke mogelijkheden zijn er om Telenet te verplichten om binnen een aanvaardbare termijn dit aanslepend probleem (van bijna 4 maanden) op te lossen?Alvast dank voor uw hulp en advies!Met vriendelijke groeten,Charlotte

Berichten (1)

Telenet

Naar: C. D.

16/05/2024

Beste Mevrouw Dembitzer,Wij bevestigen graag de ontvangst van uw klacht.Wij hopen snel bij u terug te komen met meer informatie.Met vriendelijke groeten,KellyTelenet Value Service CenterConfidential - Limited Confidential - Limited***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform