Telenet … Makers van valse beloftesIk ben eigenlijk niet iemand die snel ergens mijn beklag over zou doen, maar nu wordt ik er toch toe gedwongen.Een korte schets.Belofte 1:Midden april geef ik ons verhuis aan bij Telenet via hun website. Onmiddellijk volgt de mail van goed ontvangst en dat ik binnen de 4 werkdagen de nodige info zal krijgen wat mee te verhuizen. Ook de nieuwe modem als zelfinstallatie wordt beloofd. Ik hoor of zie vervolgens enkele weken niets.Belofte 2:Begin mei ga ik uitleg vragen in een Telenet-winkel. Blijkt dat de nodige aanpassingen nog niet werden gedaan. Deze worden nu wel aangepast en ik krijg een nieuwe modem mee met de belofte dat ik na installatie binnen enkele uren internet zou hebben. Helaas. Blijkt nog steeds niet te werken.Belofte 3:Een maand en verschillende telefoontjes verder zonder resultaat (allemaal van mij kant want de belofte dat ze mij gaan terugbellen komen ze natuurlijk niet na) raak ik plots toch wat verder. Een medewerker kan iemand van de ‘achterliggende diensten’ contacteren want daar ligt het probleem volgens hen. Ik krijg de belofte dat er een oplossing zal zijn binnen de 3 … en 27 uur. Wat denk je? Daar lopen uren precies anders want ik hoor en merk niets. Ze zijn wel gretig om al een compensatie aan te bieden.Belofte 4:Nogmaals terugbellen dan? Ik sta inmiddels met de hoogste prioriteit aangegeven bij Telenet. Een uur hang ik aan de lijn. Ze gaan zelfs een installateur optrommelen, maar ik hoef dit niet. Internet komt binnen in huis, maar niet door de modem. Ach, het verhuis is niet goed doorgegeven binnen hun diensten. Volgens de medewerker staat de modem gekoppeld aan het oude adres wat echter niet kan omdat ik dat in eerder gespreken reeds gecontroleerd had. Ik krijg de belofte dat dit nu wel in orde is en ze mij binnen de 48u (?) gaan contacteren, per mail of telefonisch, met de nodige uit te voeren stappen. Dit was vrijdag en wat denk je? Ik sta nog even ver. Telenet hult zich opnieuw in stilzwijgen.En dan kom je na een dag werken thuis en denk je ik bel eens naar Telenet. Krijg je 3 kwartier later een medewerker aan de lijn, zegt deze doodleuk: ja maar, dit ligt bij de achterliggende diensten en deze zijn al gesloten sinds 17.00u...Wat wil ik hier nu mee zeggen? Wie wenst over te stappen naar Telenet, doe het niet. En wie bij Telenet zit, er zijn betere alternatieven. Eens alles achter de rug is, stap ik alvast over naar een andere provider. Tenzij ik mijn belofte breek natuurlijk.