In April 2023 zijn we bij telenetwinkel langs gegaan om ons privé abonnement van telenet over te zetten naar een bedrijfsaccount wegens de opstart van een zelfstandige activiteit. Wegens technische problemen bij telenet kon deze overstap niet onmiddellijk gemaakt worden. Steeds opnieuw werden we aan het lijntje gehouden met allerhande uitvluchten (telefonisch, in de winkel, het zit op de verkeerde dienst, we gaan terugbellen wat nooit gebeurd, het is doorgegeven en zal worden opgelost, betreffende dienst niet bereikbaar (boekhouding, technische dienst)... Als lapmiddel werd ons prive abonnement omgezet naar een andere formule, maar nog werden facturen privé opgemaakt en niet op het bedrijf. De nieuwe modems en decoders, passend bij het nieuwe bedrijfsaccount werden pas in Januari 2025 geïnstalleerd, ook met de nodige problemen en een dag zonder internet (pijnlijk voor een zelfstandige die computerwerk doet)!!! Het mailadres van het bedrijf kan om technische redenen niet gebruikt worden als log-in. Steeds werd beloofd dat de facturatie zou worden rechtgezet zoals de bestelling was geplaatst, zijnde vanaf April 2023 facturatie aan het bedrijf en creditering van de prive facturen. Op 4 aangetekende brieven is vanwege Telenet nooit gereageerd. Dagen tijd heeft het reeds gekost aan telefoons met klantendienst, bezoeken aan winkel, mails, brieven, aangetekende brieven..., niets die enigzins een doorbraak of laat staan een antwoord van Telenet kan bekomen. Telenet is dus een service bedrijf geworden zonder enige service en met heel veel balonnetjes die telkens leugens blijken te zijn. En als dan toch eens iemand eerlijk is aan de telefoon moet je het stellen met We weten het, het is een gekend probleem, maar alles is doorgegeven aan de betrokken dienst, we kunnen er zelf niet meer aan doen, en vervolgens blijft het opnieuw helemaal stil. Op deze manier kan er helemaal geen vertrouwen meer zijn in een dergelijk bedrijf die eigenlijk de boekhouding van een ander bedrijf overhoop haalt. Alle facturen werden vanaf april 2023 voorzien als kosten voor het bedrijf, waarvoor Telenet de nodige rechtzettingen zou doen. Als dit evenwel niet gebeurd is de boekhouding niet conform de realiteit, wat toch een probleem vormt. Bovendien is tot op heden geen enkele factuur die door het bedrijf werd ontvangen correct. Installatiekosten werden teveel aangerekend, telefoon werd teveel aangerekend (maanden aan eens stuk), decoders werden gefactureerd @ 700 €!!!, enz.... Opnieuw contact opnemen voor rechtzettingen, die opnieuw verkeerd gefactureerd worden, die ook worden rechtgezet met zogezegde compensaties waardoor je niet meer weet waarover het gaat, een ware administratie puinhoop met heel veel tijdverlies tot gevolg!!! Eén keer melden is nooit genoeg, telkens zijn minstens verschillende telefoons nodig, waar telkens opnieuw het verhaal moet gedaan worden. En op brieven of mails wordt gewoonweg niet gereageerd. Wel is Telenet heel vlug om zelf dreigementen te versturen. Foute facturen niet betalen heeft sowieso extra aanmaningskosten en dreigement van stopzetting van de diensten tot gevolg. Zelfs al zijn deze facturen wegens de fouten aangetekend en schriftelijk geprotesteerd, Telenet trekt zich daar helemaal niets van aan!!! Aanmaningskosten en dreigementen blijven van toepassing!!! Telenet lijkt op een zwalpend schip, niet meer wetende van welk hout pijlen maken, diensten die elkaar tegenwerken, en volledig stuurloos!!!