Terug

Telefoon: echt van Fluvius of nep?

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: FLUVIUS

17/01/2022

Beste, ik kreeg vandaag telefoon van Fluvius ivm zekerheidsgarantie energie. Het was een Nederlander aan de telefoon en via de zekerheidsgarantie van Fluvius zou ik kunnen vermijden dat mijn voorschotten voor mijn elektriciteitsrekening zouden stijgen. Aangezien ik hiervan nog nooit had gehoord, was ik nogal argwanend maar volgens de beller was dit een nieuwe dienst van Fluvius. Ik heb dit onmiddellijk gegoogeld maar vond er niets van terug. En ik heb de verbinding dan maar verbroken en het telefoonnummer geblokkeerd.Hebben jullie al gehoord van dergelijke zekerheidsgarantie van Fluvius? Of is dit gewoon een manier om gegevens (bankrekening of zo) te weten te komen? Ik heb niet naar het hele verhaal geluisterd, dus weet ik niet wat ze allemaal wilden van mij.Het leek me gewoon allemaal heel onwaarschijnlijk.Maar misschien heeft ook iemand anders al dergelijke telefoon gekregen?

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: G. V.

17/01/2022

Beste meneer Van Malderen,Zekerheidsgarantie is geen dienst van Fluvius en is geen term die door de netbeheerder gebruikt wordt.In Nederland wordt deze term gebruikt voor energiecontracten met een vast energietarief.Fluvius moet een strenge informatiebeveiliging toepassen. Ik kan u formeel antwoorden dat we persoonsgebonden gegevens van de netgebruikers of verbruiksgegevens niet delen met eender welke leverancier of commerciele partij, conform de GDPR/AVG wetgeving. Enkel uw huidige leverancier ontvangt uw contact- en verbruiksgegevens.U kunt zich steeds inschrijven op de 'Bel-me-niet-meer-lijst' (link: www.dncm.be). Aanmelding daarop zorgt ervoor dat u geen ongewenste reclame meer ontvangt via de telefoon.Als u zich op deze lijst inschrijft, moeten marketingbedrijven uw telefoonnummer en naam van hun contactlijsten schrappen. Bijgevolg mogen zij u niet meer bellen om hun producten en diensten te promoten, op straffe van boetes. Als men u blijft bellen voor marketingdoeleinden, ondanks uw inschrijving op deze lijst, kunt u dit melden op de website van de overheid (link: meldpunt.belgie.be rubriek 'Vervelende telefoontjes').Ik wil u bedanken voor het doorgeven van uw opmerking.Vriendelijke groeten,Klachtendienst Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform