Terug

Tegoedbon

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Maisons du monde

11/11/2018

Via vrienden had mijn vriend een cadeaubon ontvangen van 100 EUR in Maisons Du Monde. Op 09.05.2015 heeft hij iets kleins gekocht en kreeg hij een tegoedbon terug van 92.56 EUR.Deze was geldig tot 09.05.2017.Op 13.05.2017 heeft hij een mail gestuurd naar de klantendienst om te melden dat de geldigheid van de bon verstreken is en met vraag om een verlenging te krijgen.Op 17.05.2017 kwam er melding: 'U zou uw kaart gewoon nog moeten kunnen gebruiken voor het komende jaar. Alleen niet online. U kunt naar de winkels toe gaan en aangeven dat u met ons heeft gesproken en de cadeaukaart gewoon nog kunt gebruiken.Op 03.07.2018 wensten wij de kaart te gebruiken in de winkel, doch deze was uit het oog verloren en niet meer geldig toen wij in de winkel wensten te valideren.Men heeft in het filiaal van Moeskroen getracht de hoofdzetel te bereiken maar aangezien het reeds 18.30uur was kon men niemand meer bereiken.Men heeft beloofd op te bellen de volgende dag en men ging mij een seintje geven.Aangezien ik nog niets had gehoord de dag erna, belde ik even zelf op naar de winkel van Moeskroen.De twee verkoopsters van gisteren waren vandaag niet aanwezig en men vond niets terug. Na een tijdje vond de verkoopster toch een notitie terug van gisterenavond en beloofde zij mij vandaag nog terug te bellen, wat zij ook effectief heeft gedaan. Ze melde mij dat het normaal wel in orde zou komen want dat er een geldigheid van 2jaar zou zijn. Ze gaf mij ook een referentienummer door en gaf mij het telefoonnummer van de klantendienst waar ik kon vragen om een 'bon d'achat' zodat ik deze kon gebruiken in de winkel.Het referentienummer dat ik kreeg: 55020100200000010642 het telefoonnummer dat ik kreeg 0800 759 63.Ik belde vervolgens naar dit nummer, waar ik eerst gedurende lange tijd een wachtdeuntje kreeg, en een mannelijke medewerker melde mij dat hij dit zou moeten nakijken en dat hij zou terugbellen.Aangezien ik om 17.30u nog niets had vernomen, belde ik opnieuw.Een medewerker melde mij dat ik de bon waarschijnlijk wel online kon gebruiken (ipv in de winkel) en verbond mij door met de online aankoopdienst. Aangezien dit bleef duren, kon ik niet anders dan de telefoon toeleggen.Toen ik thuis kwam, ging ik nog even proberen of ik de bon niet online kon gebruiken, daar stelde ik voor dat je sowieso 19EUR leveringskosten moet bijbetalen, wat ik ook niet van plan was aangezien ik naar de winkel van Moeskroen kon gaan om alles op te halen. Vervolgens begon ik te chatten op de website om om hulp te vragen. Ook daar melde men dat zij enkel verkoopadviseurs waren en dat zij mij niet konden helpen met mijn vraag.Daarna heb ik nog even gebeld naar de klantendienst omdat ik het heel jammer vond om dergelijke bon niet meer te kunnen gebruiken. De klantendienst zei dat het in orde zou komen en dat ik opnieuw naar de winkel van Moeskroen diende te gaan en dat ik ondertussen moest bellen naar de klantendienst en dat ik ze dan telefonisch moest doorgeven met de verkoopster in de winkel. Mijn vriendin heeft dit gedaan zoals gevraagd, daar heeft de verkoopster geregeld met de klantendienst dat het in orde zou komen. Mijn vriendin heeft al haar gegevens moeten doorgeven zoals telefoonnummer, thuisadres,... zodat zij de bon konden opsturen binnen de 24uur. Aangezien de bon niet was aangekomen binnen de 24uur, hebben wij terug opgebeld naar de klantendienst. Bij het geven van de referentie, vonden zij plots niets meer terug en diende mijn vriendin terug alle info door te geven, waarschijnlijk een probleem met het e-mailadres.Terug vastgesteld niets ontvangen te hebben, hebben wij teruggebeld. Terug zei men dat men niets kon vinden en terug dienden alle gegevens overgemaakt te worden.Telefonisch terug opgebeld naar de manager zelf (Wenny Manuel - Manager/Responsable d'Equipe DRC London). Voor hem was het blijkbaar belangrijk dat de bon werd uitgeschreven in het filiaal van Brugge en niet in Moeskroen. Volgens hem veranderde dit de feiten en zou het makkelijker gaan om opnieuw te valideren. Ondertussen zijn we al 1 a 2maanden verder en werden we van het kastje naar de muur gestuurd, vandaar onze klacht.Het laatste antwoord dat we kregen was enorm teleurstellend:Geachte mevrouw Deboosere,dank voor uw bericht.De communicatie omtrend de tegoedbon is geweest om te bespreken en in uitzondering met goed nieuws gekomen.Helaas kunnen wij aangaande gegevens en de door uw partner verzonden documenten helaas niets in deze aanrvaagbetekenen.Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Hierin gaf men duidelijk toe dat men effectief met goed nieuws is gekomen en dit meerdere malen waardoor wij ook bleven aandringen, doch helaas zonder resultaat en dit ondanks onze verplaatsingen, tientallen telefoontjes en tientalen mails (bewijzen hiervan hebben wij.)Wij hopen alvast via jullie tussenkomst op een positief gevolg.Alvast bedanktMet vriendelijke groetenIsabelle Deboosere


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform