Terug

Tegoed werd niet verrekend zonder waarschuwing

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Hello Fresh

11/07/2023

Hallo,Ik heb identiek dezelfde klacht als op deze pagina: https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01665335-39Ik had al lange tijd € 20.98 tegoed staan op mijn Hellofresh account. Gezien dit letterlijk budget/geld is van mij om te spenderen heb ik beslist opnieuw een Hellofresh box te bestellen en mijn account dus te heractiveren.Toen ik me aanmelde en de box bestelde bleek dat er automatisch een korting van € 14.43 verrekend werd wegens het 'heractiveren' van mijn account. Zoals onder mijn tegoed in mijn account te lezen staat Tegoed op je account? Dit wordt gebruikt nadat de korting is toegepast., leek het me erg logisch dat dit bedrag van tegoed zal afgetrokken worden nadat de korting werd afgetrokken. Ik had namelijk ook geen keuze om eerst mijn tegoed te gebruiken bijvoorbeeld.Achteraf blijkt dat enkel de korting werd afgetrokken en niet mijn tegoeg van € 20.98 wat meer waard is dan de korting.Na contact op te nemen met de klantendienst (zeer moeilijk bereikbaar) blijkt dan weer dat ik pas het tegoed kan gebruiken bij een volgende bestelling...Deze misleidende marketingtruc doet mensen enkel maar opnieuw bestellen zodat ze weer verknocht raken aan het concept, dat al moeilijk te stoppen valt... Een regelrechte SCHANDE.Ondertussen werd mijn factuur van € 42.18 automatisch via mastercard betaald en staat het tegoed dus nog steeds op mijn account.Ik wens mijn tegoed terug te krijgen, aangezien het een rechtsgeldig betaalmiddel is en jullie heel erg jullie best doen om de addertjes onder het gras die erbij horen te verbergen.Gelieve mijn geld terug te storten, zij het voor mijn bestelling, of mijn tegoed. Ik betaal niet twee keer 41.78 euro omdat jullie communicatie zo van oplichterij getuigt.

Berichten (4)

Hello Fresh

Naar: A. D.

11/07/2023

Hello Andries,Wat vervelend om te horen dat er wat verwarring was ontstaan over het verrekenen! De waarschuwing over het verrekenen van tegoed: Tegoed op je account?  Dit  wordt gebruikt nadat de korting is toegepast duidt aan de kortingen eerst worden verrekend. Op de eerste bestelling zonder andere kortingen wordt dan het tegoed verrekend. Als het goed is heeft mijn collega je dit tijdens het toevoegen van het tegoed ook verteld, maar dat kunnen we even uiteraard even controleren. Doordat dit een openbaar platform is, en ik jouw gegevens nodig heb om je goed te kunnen helpen, vraag ik je wel om nogmaals contact op te nemen met onze klantenservice. Je kan hier vragen naar iemand uit het webcare team, dan zoeken we het voor je uit.  Groet,Amber van HelloFreshOn Tue, Jul 11, 2023 at 8:30'¯PM klachtenbox@test-aankoop.be

A. D.

Naar: Hello Fresh

11/07/2023

Dag AmberHet is al meer dan anderhalf jaar geleden sinds dit tegoed op mijn account staat als ik me niet vergis. Ik wens dan ook niet de klantendienst te contacteren om dan opnieuw tijd en geld kwijt te geraken hieraan...Gelieve me proactief te contacteren via mijn mailadres "andres.demey@hotmail.com" zodat we dit verder kunnen uitklaren.Bedankt

A. D.

Naar: Hello Fresh

20/07/2023

Hallo AmberZou het mogelijk zijn zelf contact met me op te nemen aub?Bedankt

Hello Fresh

Naar: A. D.

20/07/2023

Hello,Bedankt voor je bericht. Zoals eerder aangegeven wordt er bedoeld dat hettegoed niet tegelijk met een korting wordt verrekend maar pas wordttoegepast nadat de korting uit je account is. Je kunt zelf het bestecontact opnemen via hellofresh.be/contact-us of via onze Facebook Messengerals je verder geholpen wil worden. Wij hebben meerdere gegevens van jenodig namelijk.Groetjes,Amber van HelloFreshOn Thu, Jul 20, 2023 at 4:25'¯PM


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform