Terug

Te veel betaald owv een onduidelijke site

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. P.

Naar: PLOPSALAND

12/01/2022

Beste,Betreft een klacht over de verkoop van tickets van Plopsaland op 1 januari en het niet onmiddellijk zichtbaar zijn van het gratis ticket voor leraren.Op 1 januari zijn wij en het gezin van mijn zoon (in totaal 6 personen, waaronder één leerkracht) naar Plopsaland geweest. In mijn opdracht zijn de kaarten besteld en betaald door mijn schoondochter, waarna ik haar zou terugbetalen.Nadien zag zij op de site dat de dagprijs op nieuwjaarsdag gehalveerd was.Op de homepage moest je naar beneden scrollen om deze korting op te merken. Op deze pagina was wel meteen een pop up “voor tickets klik hier” te zien maar op de ticketpagina werd geen melding gemaakt van de 50% korting.Zij heeft wel het volledige bedrag betaald nl 41,5 euro per persoon.De korting werd dus niet onmiddellijk verrekend als je 1 januari aangaf en stond enigszins verstopt op de homepage.Zij heeft onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met Plopsaland maar daar konden of wilden ze niets meer veranderen. Mijn schoondochter heeft ook een mail gestuurd naar Plopsaland om het probleem uit te leggen maar heeft nog geen antwoord gekregen.Het gratis ticket voor leraren vond ze niet op de site, maar het bestaat wel.Bij aankomst in Plopsaland ging ze naar de kassa voor haar gratis ticket. Zij heeft deze niet gekregen. Zij had deze online moeten aanvragen. Aan de kassa vertelden ze haar dat ze deze kon vinden achter een balonnetje op de site. Vermits de andere 5 tickets al aangekocht waren moest ze nu voor zichzelf een ticket aankopen, ditmaal met 35% korting.Zij heeft in totaal € 259,48 betaald waarvan € 25 parking.Dat betekent dat wij € 130,23 te veel hebben betaald, (5 x € 41,5/2 + € 26,98) wat toch een behoorlijk bedrag is.We vinden dat dit verloop getuigt van gebrek aan respect voor de klant.Het niet meteen verrekenen van de korting bij de aanduiding van de datum is een kaakslag voor de welmenende klant, wat mij ruim 130 Euro heeft gekost.Ten slotte lijkt de site van Plopsaland misleidend: men lokt wel met grote kortingen, maar men moet ofwel heel alert zijn, ofwel het geluk hebben om meteen op de juiste knop te drukken. Met de meeste hoogachting,Mia Peeters

Berichten (2)

PLOPSALAND

Naar: M. P.

21/01/2022

Geachte mevrouw, heer,Gelieve in bijlage onze reactie op de onder referte vermelde klacht te willen vinden.Wij wensen u een goede ontvangst, en kijken uit naar uw feedback.Mvg,VéroniqueVéronique PrimsLegal Manager Plopsa GroupVeronique.Prims@plopsa.be+32 (0)58 42 02 02www.plopsa.comLegal Disclaimer

M. P.

Naar: PLOPSALAND

24/01/2022

Beste,Tijdens deze pandemie kunnen tickets enkel online aangekocht worden en dat geldt voor alle sectoren. Vandaar dat een transparante site belangrijk is.Klanten moeten, als ze op de button “tickets” gedrukt hebben, alle nodige info krijgen. De verschillende tickets, met inbegrip van de gratis kaart voor leerkracht, en mogelijke kortingen, moeten dan duidelijk weergegeven worden.Als je via de homepagina naar tickets gaat, kan je als klant geen code opmerken, want deze staat lager vermeld op de homepagina. Als bij aankoop naar een code wordt gevraagd maar je hebt er geen, niet op de ticketpagina gevonden en niet op een andere manier verkregen, dan mis je dus de korting. Dit probleem zou niet opgetreden zijn als de korting tegelijk met de code bovenaan de homepagina was weergegeven, dus boven de button “ticket” en/of op de ticketpagina. Of je had de korting onmiddellijk kunnen geven bij het invullen van de datum 1 januari.Wat betreft het gratis ticket voor leraren:Op 1 januari kreeg mijn schoondochter nog een telefoon van een collega met de vraag of je als leerkracht effectief gratis naar Plopsaland kon, want zij vond dit niet terug op de site.Dat je via de zoekmachine “leraren” ingeeft en zo je gratis ticket kan vinden is niet de normale weg. De verschillende tickets moeten duidelijk zichtbaar zijn op de site. Ik vind dus dat mijn vraag zeker terecht is en vraag de terugbetaling van € 130.Met vriendelijk groeten,Mieke Peeters


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform