Terug

Te veel aangerekende verzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Sixt Belgium

04/03/2022

Beste,Via de site van Rentalscars werd de huur van een auto besteld voor een verblijf in Alicante (4 dagen van 19/02 tot en met 23/02). De door ons gekozen prijs bedroeg: 111,95 euro voor de huur van de wagen en 39,60 euro voor een verzekering = samen 151,55. Dit bedrag werd gedebiteerd van mijn Mastercard op 12/2/2022 (dit werd door ons slechts vastgesteld bij controle van de definitieve factuur). Bij de afhaling van de wagen werd een hogere verzekering geboekt op ons contract wat de totale prijs op (volgens ons) bracht op 186,40 euro. Er werd ons aan de balie van Sixt in de luchthaven meegedeeld dat er 486,40 euro zou worden gereserveerd op de creditcard (186,40 euro huur en verzekering en 300,00 euro waarborg) en dat bij teruggave van de wagen slechts 186,40 zou worden gedebiteerd van onze creditcard. Bij de ontvangst van de definitieve factuur werd vastgesteld dat de totale prijs van de huur + verzekering niet 186,40 euro bedroeg maar 298,35 euro. Uit dit factuur bleek dat de initiële som van 111,95 euro voor de huur (zoals bevestigd in de reservatiebevestiging) werd vermeerderd met een verzekering van 142,65 euro !!!. We merken heden dat er opnieuw een bedrag van 186,40 euro van onze creditcard is afgegaan en dat de totale som: 337,95 euro bedraagt (151,55 euro zijnde de initieel aangeduide prijs bij reservatie plus 186,40 euro zijnde het saldo bij de eindfacturatie). Ik formuleer de klacht langs deze weg aangezien op de site van Sixt geen mogelijkheid bestaat dit te doen. Aangezien we akkoord zijn gegaan (dachten we) met een kleine meerprijs en bereid waren 186,40 euro te betalen ipv 151,55 euro vragen we restitutie van dit laatste bedrag.Met vriendelijke groeten,Koen en Heleen Vandermeersschen - Poot

Berichten (1)

Sixt Belgium

Naar: K. V.

07/03/2022

Geachte heerVandermeersschen,Hartelijk dank voor het contacteren van Sixt.We hebben uw zaak goed begrepen en begrijpen dat u zich er niet van bewust was voor het verzekeringspakket getekend te hebben. Daarom is er besloten het bedrag van het verzekeringspakket ter waarde van 152.86incl. BTW van de factuur te verwijderen, als goodwill.U kunt de nieuwe factuur in de bijlage vinden. Het bedrag wordt in 5 tot 7 werkdagen teruggestort.Als u in de toekomst nog eens bij ons huurt, wat we van harte hopen, raden we u aan de huurovereenkomst goed te lezen. U kunt ook altijd vragen om een Engelse versie van de huurovereenkomst voordat u deze tekent.Tevreden? Vertel ons hier jouw feedback.In de hoop u zo voldoende geholpen te hebben en met vriendelijke groet,RenateCustomer ServiceSixtBV • Postbus 253 • 2130NG HoofddorpSixtBV • Kruisweg 791 • 2132NG HoofddorpSixtBVStatutaire zetel: AmsterdamKvK Amsterdam 33 29 64 12Directie Karen vanden Boom, LuisRa¶verDeutsche BankNV, Amsterdam, rek.nr. 265421527IBAN: NL41DEUT0265421527 BIC:DEUTNL2AV.A.T.: NL806277300B01----------------------------------------------------------------------Original Mailvom 4 Mar 2022 21:26:06 +0100 - DE-73766669----------------------------------------------------------------------Klacht - Te veel aangerekende verzekering - (CPTBE01476944-22)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform