Terug

te veel aangerekend

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

M. N.

Naar: Telenet

17/11/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 6 november 2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 162,31. Dat moet echter een vergissing zijn: ik had een abonnement bij Telenet waarin ik zonder limiet kon surfen met mijn telefoon. Nu rekenen jullie echter voor drie dagen gebruik van mobiele data op de telefoon € 101,7773 , plus € 60 voor de modem die ik weer binnen zou gaan brengen in de winkel. Dit nadat ik beslist heb om via Testaankoop bij Mobile Vikings te gaan. Eerlijk gezegd lijken me dit spelletjes tussen bedrijven en Test-Aankoop, onderling, met de klant zijn portefeuille als inzet. Niet fraai van jullie. Ik betwist uw factuur dan ook en vraag u om ze eerlijk aan te passen. In afwachting van uw reactie betaal ik niet, aangezien me het niet duidelijk is wat ik zou moeten betalen. Ik wacht uw verdere communicatie af, en uw faire prijzen waarvoor ik aanvankelijk getekend had. Met vriendelijke groet,

Berichten (2)

Telenet

Naar: M. N.

18/11/2025

Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hierwel.CaseId: S-43095215 Beste Meneer, Mevrouw, Wij bevestigen de ontvangst van uw klacht via het Testaankoop-leden platform. Uw klacht wordt bij Telenet intern verder opgevolgd. Alle verdere communicatie zal ook rechtstreeks via Telenet verlopen. Mvg, Telenet Customer Mediation © Telenet BV maatschappelijke zetel: Liersesteenweg4,2800Mechelen,België telenet.be tel. +32 (0) 15 66 66 66 KBO/BTW(BE)0473.416.418 RPR Antwerpen, afd.Mechelen IBAN BE11 4050 5046 1148 statementAlgemene voorwaarden

M. N.

Naar: Telenet

19/11/2025

Beste, U antwoordt mij in een privé-mail. Ik zet hem hier even openbaar. U schrijft mij: "Beste mevrouw Nuyts, U stuurde ons een klacht via het TestAankoop portaal. In uw klacht geeft u aan dat u niet akkoord gaat met uw slotaanrekening. Wij keken dit voor u na en merken dat de modem inmiddels werd ingeleverd. Bijgevolg hebben wij de restwaarde gecrediteerd. Het restbedrag van de aanrekening blijft te betalen: €102.31 Wij zien dat u de overstap maakte naar een andere provider via Easy Switch. Voor compensaties dient u zich te wenden tot uw nieuwe provider. Met vriendelijke groeten, Marleen Telenet Customer Protection en Mediation" Ik heb u geantwoord met de vraag waar en wanneer u mij op de hoogte heeft gebracht van mijn veranderde abonnementskosten als ik drie dagen zou wachten met het verwisselen van mijn sim-kaart. Benieuwd naar uw antwoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform