Terug

te lange herstellingstermijn

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

A. U.

Naar: KREFEL

11/08/2025

Op 8 mei 2025 bracht ik mijn Segway Ninebot KickScooter F2 binnen bij Krëfel Turnhout voor herstelling, waarvoor ik €95 transport-/diagnosekosten betaalde. Meer dan 3 maanden later heb ik nog steeds geen hersteld toestel, vervangtoestel of terugbetaling ontvangen. Op 5 augustus 2025 beloofde Krëfel schriftelijk binnen 3 werkdagen een oplossing te bieden (herstelling, nieuw toestel of volledige terugbetaling van €450 + €95), maar deze belofte werd niet nagekomen. Bij telefonisch contact op 11 augustus kreeg ik te horen dat Krëfel “niet verantwoordelijk” zou zijn omdat de herstelling buiten garantie valt. Dit is juridisch onjuist: mijn overeenkomst is met Krëfel en zij blijven verantwoordelijk voor de afhandeling. Ik eis onmiddellijke levering van een volledig werkend of nieuw toestel van hetzelfde model of beter, of volledige terugbetaling van €450 + €95.

Berichten (1)

KREFEL

Naar: A. U.

14/08/2025

Beste Test-aankoop. Dit dossier is reeds behandeld door ons. Zie hieronder het antwoord aan de klant: Beste Akram, Wij hebben je mail goed ontvangen. We begrijpen volledig dat u zich in deze situatie erg gefrustreerd voelt. Een herstelling die langer dan drie maanden duurt, zeker van een vervoersmiddel zoals uw elektrische step, is bijzonder vervelend en hindert uw dagelijkse verplaatsingen. Omdat wij samenwerken met erkende hersteldiensten, zijn wij afhankelijk van hun terugkoppeling en beschikbaarheid voor zowel diagnose als herstelling. Dat neemt echter niet weg dat we uw bezorgdheid ernstig nemen en erkennen dat deze wachttijd ongewoon lang is. Om tegemoet te komen aan uw situatie en tot een oplossing te komen, hebben we beslist om u de oorspronkelijke aankoopwaarde van het toestel terug te betalen in de vorm van een aankoopbon. Deze bon ligt voor u klaar in de winkel van Krëfel Turnhout en kan daar op vertoon van uw herstellingsbon gebruikt worden. We hopen u hiermee een correcte en snelle oplossing te bieden, en danken u voor uw geduld tot nu toe. Indien je nog andere vragen zou hebben. contacteer ons gerust! Fijn weekend gewenst! Met vriendelijke groeten, Valerie Customer Happiness Teammember krefel.be Krëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen --------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform